۰ نفر

ترامپ: آمریکا تعدادی از نظامیان خود را در سوریه حفظ می‌کند

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 337582
 ترامپ: آمریکا تعدادی از نظامیان خود را در سوریه حفظ می‌کند

رئیس جمهور آمریکا که پیشتر از خروج همه نظامیان این کشور از سوریه خبر داده بود با تغییر موضع اعلام کرد که واشنگتن می‌تواند تعدادی از نیروهای نظامی خود را در سوریه حفظ کند.

به گزارش رویترز، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ­آمریکا می تواند تعداد کمی از نظامیان خود را در کنار نظامیان دیگر کشورها در سوریه حفظ کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، همچنین رئیس جمهور آمریکا گفت که ­کاهش نظامیان آمریکایی در کره جنوبی گزینه روی میزی برای مذاکرات با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی نیست.

از سوی دیگر شامگاه جمعه یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد تعداد نیروهای نظامی این کشور که در سوریه حفظ خواهند شد، 400 نفر خواهد بود.

این مقام ارشد دولتی گفت که آمریکا در مجموع حدود 400 سرباز را در سوریه نگه خواهد داشت که در دو منطقه، یکی در شمال شرق سوریه و دیگری در پایگاه نظامی آمریکا در منطقه تنف، مستقر خواهند بود.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود آمریکا تصمیم دارد «یک نیروی کوچک صلح بانی» متشکل از دویست نظامی خود را فعلا در سوریه حفظ کند.

دویست سرباز اضافی آمریکا که خبر ماندن آن ها در شمال شرق سوریه روز جمعه رسانه ای شد، احتمالا جزو گروه 800 تا 1500 نفره ای خواهند بود که متحدان اروپایی آمریکا متعهد به اعزام آن ها برای رصد کردن منطقه امن سوریه شده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اواخر سال گذشته میلادی  خبر داد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی خود را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.