۰ نفر

موگرینی: امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶
کد خبر: 336911
موگرینی: امکان اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد: هر لحظه ممکن است تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری پس از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: اتحادیه اروپا هر لحظه ممکن است تصمیمی را درخصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا اتخاذ کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این اظهارات پس از آن مطرح شد که ونزوئلا مانع ورود شش تن از اعضای پارلمان اروپا به کاراکاس برای دیدار با خوآن گوآیدو، رییس جمهور موقت خودخوانده این کشور شد.

موگرینی گفت: ما واقعاً متاسفیم که ونزوئلا اجازه ورود به این اعضای پارلمان اروپا را نداد.

موگرینی درخصوص احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه گفت: وزرای اتحادیه اروپا به یک اجماع نظر دست یافتند و این مذاکرات به زودی به نتیجه خواهد رسید.

از ۱۰ ژانویه سال میلادی جاری هنگامی که نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای دومین دور متوالی به عنوان رییس جمهور سوگند یاد کرد آن هم در انتخاباتی که از سوی اپوزسیون تحریم شده بود، ونزوئلا هر روزه با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است.

هنگامی که خوان گوآیدو رهبر اپوزسیون ونزوئلا در ۲۳ ژانویه خودش را به عنوان رییس جمهور موقت اعلام کرد، تنش‌ها افزایش یافت؛ اقدامی که با حمایت آمریکا، بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین مواجه شد. این در حالی است که روسیه، چین، ایران، بولیوی، مکزیک و ترکیه همچنان از مادورو حمایت می‌کنند.