۰ نفر

کویت، قطر ولبنان حمله تروریستی خاش را محکوم کردند

۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۵:۰۲
کد خبر: 335827
کویت، قطر ولبنان حمله تروریستی خاش را محکوم کردند

کویت، قطر ولبنان در پیام هایی جداگانه چهارشنبه شب ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی، شهادت جمعی از مرزبانان در جاده خاش - زاهدان را به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی کویت (کونا) منتشر کرد، آمده است: «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با محکوم کردن حمله تروریستی زاهدان – خاش، این حادثه را تسلیت گفت و با بازماندگان شهدای این اقدام تروریستی ابراز همدری کرد.
امیر کویت در این بیانیه تصریح کرد: این اقدام تروریستی را که در جریان آن بی گناهان هدف قرار گرفتند، محکوم است و برای قربانیان این حادثه علو درجات و برای مجروحان، شفای عاجل مسالت دارد.
«جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر و «نواف الأحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت نیز در پیام هایی جداگانه به حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، حمله به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران را تسلیت گفتند و این حادثه تروریستی را محکوم کردند.
قطر
«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر، «عبدالله بن حمد آل ثانی» معاون امیر و «عبدالله بن ناصر بن خلیفه» نخست وزیر و وزیر کشور قطر نیز در پیام هایی جداگانه به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران با محکوم کردن حمله تروریستی زاهدان – خاش، این حادثه را تسلیت گفتند و برای مجروحان، شفای عاجل مسالت کردند.
 لبنان
وزارت امورخارجه لبنان نیز در پیامی حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان را به شدت محکوم کرد.
در بیانیه این وزارت خانه آمده است: لبنان با ابراز همداری با دولت و ملت ایران، به خانواده قربانیان این حادثه تروریستی تسلیت می گوید و خواستار شناسایی عوامل این حمله شده است.
در حمله تروریستی چهارشنبه شب به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان 27 تن به شهادت رسیدند و 13 تن دیگر نیز زخمی شدند.
گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.