۰ نفر

نتانیاهو با هراس از ایران به ورشو رفت

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۳:۰۰
کد خبر: 335585
نتانیاهو با هراس از ایران به ورشو رفت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفرش به لهستان برای شرکت در کنفرانس ضدایرانی ورشو گفت که این رژیم همه روزه علیه ایران و تلاش هایش در منطقه اقدامی می‌کند.

به گزارش روزنامه هاآرتص، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه سفر خود به کنفرانس ضدایرانی ورشو، بار دیگر علیه ایران سخن گفت.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که به جز تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اکثر کشورهای دیگر در سطح پایین تر از وزیر خارجه در این کنفرانس آمریکایی شرکت می کنند، نتانیاهو تنها کسی است که به عنوان رئیس دولت در این نشست حضور می یابد.
نتانیاهو در حالی که فلسطین اشغالی را ترک می کرد به خبرنگاران گفت: ما هر روزه علیه ایران و تلاش های برای استقرار در منطقه اقدام می کنیم، از جمله همین دیروز.
وی افزود: ایران ما را تهدید می کند. آن ها در چهلمین سالگرد انقلابشان تهدید کردند که تل آویو و حیفا را نابود می کنند، من گفتم که موفق نمی شوند و اگر این کار را بکنند این آخرین سالگردی خواهد بود که جشن می گیرند.
نتانیاهو که از برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران بسیار عصبانی است، روز گذشته گفت من تهدیدهای ایران را نادیده نمی گیرم اما تحت تاثیر هم قرار نگرفته ام.
نشست ورشو روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پایتخت لهستان برگزار می شود و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که ماه گذشته برگزاری آن را در قاهره پایتخت مصر اعلام کرد، دیروز تور اروپایی خود را از مجارستان آغاز کرده و پس از آن به جمهوری اسلواکی و لهستان می رود.
پمپئو در ابتدا گفته بود این نشست برای بررسی فعالیت های منطقه ای ایران برگزار می شود اما وقتی با واکنش کشورهای مختلف به ویژه اروپا روبه رو شد، موضوع آن را به مسائل خاورمیانه تغییر داد.
همچنین مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا به همراه جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ در این نشست حضور خواهند داشت.
گزارش رسانه ها حاکی است که کوشنر در این نشست طرح آمریکا را برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینیان عرضه خواهد کرد، هر چند بعید است جزییات آن را اعلام کند.
برگزاری نشست ورشو با اعتراض ایران روبه رو شده و بعید به نظر می رسد که از کشورهای مهم اروپایی هیاتی بلندپایه در آن حضور یابد.
روزنامه اماراتی ' نشنال ' روز سه شنبه در مطلبی به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی در سازمان ملل که نام آن را ذکر نکرد،نوشت : مقامات سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس مخالف برگزاری نشست ورشو هستند.
روسیه نیز شرکت نخواهد داشت و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که در این نشست غایب خواهد بود.
در این نشست فقط مقام های برخی شیخ نشین های متحد آمریکا در حاشیه خلیج فارس و در صدر آنها عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حضور می یابند.