۰ نفر

هشدار سناتور آمریکایی نسبت به دروغ‌های ضدایرانی بولتون

۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۳۳
کد خبر: 335528
هشدار سناتور آمریکایی نسبت به دروغ‌های ضدایرانی بولتون

یک سناتور آمریکایی با بیان اینکه مشاور امنیت ملی کاخ سفید به دروغ می گوید که ایران به دنبال تسلیحات هسته ای است، نسبت به سیاست های جنگ افروزانه وی هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کریس مورفی سناتور دمکرات ایالت کنکتیکت آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: بولتون می گوید ایران به دنبال تسلیحات هسته ای است. این آشکارا دروغ است. جامعه اطلاعاتی (آمریکا) خلاف این را می گوید و او (بولتون) این را می داند.

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با بیان اینکه بولتون به دنبال زمینه سازی برای جنگ افروزی است، تاکید کرد: همه ما باید هشیار باشیم.

بولتون روز گذشته در پیامی ویدئویی که در صفحه رسمی توئیتر کاخ سفید منتشر شد، ادعا کرد: ایران همچنان به دنبال سلاح های هسته ای است تا مردم صلح طلب سراسر جهان را مرعوب ساخته و از موشک های بالستیک برای ارسال آنها استفاده کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیشتر در نشست منافقین در پاریس وعده داده بود که ایران چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را جشن نمی گیرد، اکنون که ناامید شده در پیام خود گفت: انقلاب اسلامی سالگردهای زیادی را تجربه نخواهد کرد.

اظهارات بولتون در حالی است که مدیر اطلاعات ملی و رئیس سازمان سیا اوایل بهمن ماه با حضور در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا، اعلام کردند که ایران به تعهدات خود تحت برجام پایبند بوده و به سوی تولید تسلیحات اتمی نرفته است.

آنها اعلام کردند که ایران همچنان در برجام مانده است و با همکاری دیگر طرف های برجام در تلاش است تا به منافع اقتصادی این توافق دست یابد.

این اظهارات جامعه اطلاعاتی آمریکا حتی واکنش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را هم به دنبال داشت و ترامپ مقام های اطلاعاتی خود را ساده لوح توصیف کرد.

وی در یادداشتی توئیتری نوشت: به نظر می رسد که افراد اطلاعاتی وقتی به خطر ایران می پردازند بسیار تحت تاثیر و ساده لوحانه برخورد می کنند. آنها در اشتباه هستند.

ترامپ افزود: وقتی من رئیس جمهوری آمریکا شدم ایران سراسر خاورمیانه و فراتر از آن را با مشکل مواجه کرده بود، از زمان پایان دادن به تفاوت وحشتناک هسته ای ایران آنها بسیار متفاوت شده اند اما منبع خطر بالقوه و درگیری است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: آنها(ایران) موشک ها (در هفته گذشته) و پس از آن آزمایش می کنند. اقتصاد آنها در حال سقوط است و تنها چیزی است که آنها را عقب نگه می دارد. مراقب ایران باشید. شاید اطلاعاتی ها بایستی به مدرسه برگردند!