۰ نفر

ویدئویی جنجال‌برانگیزی که ۱۶میلیون بار دیده شد!

۲۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۱۸
کد خبر: 335019
ویدئویی جنجال‌برانگیزی که ۱۶میلیون بار دیده شد!

ویدیویی 5دقیقه ای جنجال برانگیز از جلسه روز 5شنبه کنگره آمریکا درباره قوانین مالی مبارزات انتخاباتی این کشور منتشر شده است. این ویدیو بیش از 16 میلیون بار بازنشر و دیده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، الکساندریا کورتز، نماینده دموکرات کنگرده در این سخنرانی 5 دقیقه ای سعی دارد نشان دهد سیستم انتخاباتی آمریکا تا چه حد تحت تاثیر پول قرار دارد، او از این مشکلات تحت عنوان "سیستمی که اساسا خراب است" یاد می‌کند.

او سخنرانی خود را با گفتن من میخوام یک فرد بد باشم و سپس پرسیدن سوالاتی پیرامون این که یک شخصیت منفی چگونه میتواند از قوانین انتخاباتی برای رسیدن به اهدافش استفاده کند ادامه میدهد. برای مثال "یک سیاستمدار میتواند به طور قانونی از شرکتهای نفتی پول دریافت کن و در ازای آن قول بدهد که قوانینی به نفع این شرکت ها را تصویب و اعمال کند. "

وی در این سخنرانی تاکید میکند که امکان استفاده از قوانین و مقررات برای کسب سود و امکانات ویژه توسط گروه ها و شرکت های خاصی وجود دارد.

والتر شوب یکی از فعالان سابق در دفتر انتخاباتی ترامپ نیز به عنوان شاهد در این جلسه حضور داشت. او گفت: "تقریبا هیچ قانونی وجود ندارد که رئیس جمهور را محدود کند". پس در نتیجه کسی که پیروز انتخابات است می‌تواند در ازای پول‌هایی که برای کمپین انتخاباتی خود جمع کرده است به شرکت ها و گروه های مختلف امکانات بدهد و یا حتی برای محافظت از آنها قوانینی اعمال کند.

کورتز در نهایت سعی دارد توجه مردم و اقشار مختلف برا به "قوانین مالی مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده" جلب می کند. او میگوید مردم نمیدانند این قوانین چقدر بر زندگی آنها تاثیر دارد.

این ویدیو تحت عنوان نمایش "بزرگترین نقاط ضعف در قوانین مالی مبارزات انتخاباتی در 5 دقیقه" بیش از 16 میلیون بار بازنشر و دیده شده است.