۰ نفر

آغاز به کار اس‌پی‌وی هشدار جدی به ترامپ است

۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۵۴
کد خبر: 333220
آغاز به کار اس‌پی‌وی هشدار جدی به ترامپ است

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز پنچشنبه در خبری از آغاز بکار مکانیزم جدید مالی اروپا با ایران (اینستکس) نوشت: این مکانیزم یک هشدار جدی به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است

به گزارش آناتولی به نقل از منابع خبری آلمان، با اشاره به ثبت مکانیزم جدید مالی اروپا با ایران نوشت: در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای، اتحادیه اروپا که راه های عملی برای ادامه فعالیت تجاری با ایران جستجو می کرد، مکانیزم جدید مالی خود را آغاز می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این خبرگزاری با بیان اینکه در مرحله نخست آلمان، فرانسه، انگلستان در این مکانیزم جای گرفته اند، نوشت: ریاست مکانیزم را پرل فیشر بانکدار با تجربه آلمانی که ۲۹ سال سابقه بانکداری دارد، عهده دار شده است و پیش بینی می شود که آمریکا، وی را در فهرست تحریم های خود جای دهد.

به نوشته آناتولی یک دیپلمات برجسته از هر یک از این سه کشور در این ساختار جای خواهند گرفت و هدف این مکانیزم کاهش تاثیر تحریم های امریکا علیه ایران است و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نیز می توانند عضو این مکانیزم شوند.

به نوشته آناتولی بسیاری از بانک های اروپایی با ترس از احتمال تحریم آمریکا در صورت فعالیت با ایران، به سختی حاضر به فعالیت با این کشور هستند و هدف از مکانیزم جدید نیز رفع نگرانی ها برای فراهم آوردن زمینه فعالیت شرکت ها با ایران است.