۰ نفر

نهاوندیان در دیدار رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس ترکیه:

تهران و آنکارا برای تقویت همه جانبه روابط عزم جدی دارند

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۴۷
کد خبر: 332031
تهران و آنکارا برای تقویت همه جانبه روابط عزم جدی دارند

معاون اقتصادی رئیس جمهور تعمیق روابط اقتصادی ایران و ترکیه راگامی در مسیرپیوند عمیق تر دو ملت برشمرد و تاکید کرد:تهران و آنکارا برای تقویت همه جانبه روابط بویژه در بخش اقتصادی عزم جدی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد نهاوندیان روز شنبه در دیدار «مصطفی رفعت حیصار جیک اوغلو» رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی و بورس ترکیه، با تاکید بر اینکه جهان اسلام با روابط نزدیکتر ایران و ترکیه، قدرتمندتر می شود، تصریح کرد: با اتحاد ایران و ترکیه، هیچ کشوری نمی‌تواند در تحریم اقتصادی دو کشور موفق شود.

وی در این دیدار که جمعی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ترکیه نیز حضور داشتند، با  اشاره به تحریم های ۴۰ ساله آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: تفاوت تحریم های کنونی دولت آمریکا علیه کشورمان در مقایسه با گذشته در این است که الان کشورهای جهان و حتی دولت های اروپایی، دولت آمریکا را در این دوره از فشار و اعمال  تحریم های ظالمانه علیه تهران، نه تنها همراهی نمی‌کنند بلکه در مقابل آن نیز ایستاده اند.

نهاوندیان با بیان اینکه تهدیدهای آمریکا علیه ایران اسلامی با وجود افزایش سر و صدا و فضا سازی تبلیغاتی، از دستیابی به اهداف خود ناتوان است، اظهارداشت:رئیس جمهور آمریکا حتی در داخل کشور خود و اداره دولت با مشکلات فراوانی مواجه است و قطعا نمی تواند در آن سوی اقیانوس‌ها اهداف خود را عملی کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گسترش روابط با دولت و ملت ترکیه را جزو اولویت های سیاست خارجی ایران برشمرد و گفت: این دوره از فشار و تحریم های آمریکا علیه ایران هم به زودی سپری خواهد شد و دوستان را می توان در روزهای سخت شناخت.

 رئیس اتاق بازرگانی و بورس ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و عمیق ایران و ترکیه تاکید کرد: باید  روابط مشترک تهران – آنکارا بویژه در بخش های اقتصادی و اتاق های بازرگانی با توجه به شرایط کنونی بیش از پیش گسترش یابد.

حیصار جیک اوغلو با بیان اینکه سفر دکتر روحانی رئیس جمهور ایران به ترکیه تحولات گسترده تجاری و اقتصادی بین دو کشور را بوجود آورد، گفت: رئیس جمهور ترکیه نیز همواره گسترش همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را به فعالان اقتصادی، کارآفرینان و  بخش خصوصی ترکیه گوشزد کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت ها و اتاق بازرگانی ترکیه مشتاق و علاقمند به همکاری با ایران هستند.

در این دیدار، راه‌های تسهیل سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های زیرساختی و تولید و افزایش مبادلات تجاری و ترانزیتی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و در مورد تسریع همکاری‌ها، تصمیماتی اتخاذ شد.