۰ نفر

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه:

تحریم‌های آمریکا موجب فروپاشی دلار می‌شود

۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۳۲
کد خبر: 331630
تحریم‌های آمریکا موجب فروپاشی دلار می‌شود

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا موجب فروپاشی دلارمی‌شود،گفت:تحریم‌های ضد روسی غرب بیشتر روی آمریکا تأثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش راشاتودی، دمیترف رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه اعلام کرد: تحریم‌های ضد روسی غرب بر شرایط اقتصادی روسیه بی‌تأثیر است و بیشتر روی آمریکا تأثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دمیترف در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» اعلام کرد: «البته ما باور داریم که تحریم‌ها به ویژه تحریم‌هایی که از سوی آمریکا اعمال می‌شود، اشتباه است، چرا که در طولانی مدت کاملاً به ضرر آمریکا خواهد بود».

وی در توضیح صحبت‌های خود گفت: «ما می‌بینیم که کشورهای زیادی از دلار فاصله می‌گیرند چرا که مبادلات دلار بسیار محدود می‌شود و آمریکا با تمرکز روی فشارهای کوتاه مدت و میان مدت روی گاز روسیه و دیگر چیزها در حقیقت زیرساخت‌های طولانی مدت خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»

در حال حاضر مواردی نظیر دلار و تجارت منصفانه و برابر هست که کشورها را در کنار همدیگر نگه داشته است و اگر اینها آسیب بخورد آنها مسیر خود را از آمریکا جدا خواهند کرد.

براساس گفته‌های دمیترف در حال حاضر مسکو با شرایط تحریم کنار آمده است و اقتصاد این کشور با ثبات قیمت نفت به ۲ درصد می‌رسد. 

این مقام رسمی همچنین اعلام کرد که تحریم‌ها سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی در روسیه را متوقف نکرده است و همچنان روابط اقتصادی بین روسیه و دیگر کشورها به خوبی انجام می‌شود.

دمیترف با بیان اینکه ۳۰ شرکت آمریکایی اقدامات جدیدی را در سال ۲۰۱۸ در روسیه آغاز کرده‌اند، گفت: ما با ۲۰ صندوق در ارتباط هستیم و قادر هستیم که برای بسیاری کشورها از جمله کشورهای آسیایی برای سرمایه‌گذاری جذابیت داشته باشیم.