۰ نفر

روزنامه قطری گزارش داد؛

مصر بنای تاریخی «التحریر» را به امارات می‌فروشد

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۱
کد خبر: 331406
مصر بنای تاریخی «التحریر» را به امارات می‌فروشد

یک روزنامه قطری با اشاره به فروش یک جزیره مصری و برخی مناطق دیگر به کشورهای خارجی نوشت که رئیس‌جمهور این کشور برای فروش مجتمع تاریخی «التحریر» به امارات آماده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پس از فروش «جزیره الوراق»، «ماسبیرو» و منطقه «نزلة السمان» در مجاورت اهرام الجیزه، به نظر می‌رسد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر برای فروش مجتمع تاریخی التحریر و فروش آن به امارات آماده می‌شود.

مجتمع التحریر یکی از مهم‌ترین مجتمع‌های دولتی در مصر است که دارای چندین اداره برای ارائه خدمات به شهروندان است و نُه هزار کارمند در آن مشغول کار هستند. بنای این مجتمع به دوره قبل از انقلاب جولای ۱۹۵۲ بازمی‌گردد یعنی زمانی که ملک فاروق در سال ۱۹۴۹ با ساخت یک ساختمان بزرگ و مجلل اداری موافقت کرد به گونه‌ای تمامی کارهای اداری شهروندان در یک مکان واحد انجام شود و از دیگر ویژگی‌های این ساختمان نیز این است که گواهی بر نبوغ مهندسان معماری است.

روزنامه قطری «الشرق» نوشت که به نظر می‌رسد السیسی برای فروش مجتمع التحریر به امارات آماده می‌شود همچنانکه «عمرو ادیب» از نزدیکان به نظام مصر در برنامه «الحکایة» در شبکه ماهواره «ام بی سی» خواستار برچیده شدن این مجتمع در میدان التحریر و بنای هتل گردشگری به جای آن شد.

ادیب گفت: «با افتتاح پایتخت اداری تمامی کارکنان ادارات به این شهر منتقل می‌شوند و این شهر جایگزین همه وزارتخانه‌ها در قاهره می‌شود و ای کاش مجتمع التحریر نیز فروخته شود و به جای آن هتل مجللی به نام موزه مصر احداث شود.»

برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این سخنان ادیب درباره تخریب مجتمع التحریر، واگذاری جزیره الوراق، ماسبیرو و نزلة السمان را یادآور شده و یکی از آنها نوشت: «عمرو ادیب تخریب مجتمع التحریر و بنای هتل گردشگری به جای آن را پیشنهاد می‌کند، این سخنان ادیب مقدمه‌چینی برای فروش این مجتمع به سرمایه‌گذاری اماراتی است.»