در حال حاضر با هشدار اتحادیه ملی کشاورزی احتمال این وجود دارد که اروپا در تامین تغذیه خود با مشکل مواجه شود. خودکفایی اروپا در تولید غذا از سال 1987 تا کنون به میزان 14درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، بر اساس اطلاعات ارائه شده در سایت آماری استاتیستا، معمولا در بیشتر کشورهای غربی ضروری نیست که بیش از حد به خودکفایی در زمینه تولید غذا فکر کنند، چون از طریق روابط تجاری و بازرگانی در کشورهای سراسر جهان و واردات، این کسری به سرعت و با هزینه کم تامین می‌شود.

اما به تازگی هشداری توسط اتحادیه ملی کشاورزی ارائه شده که نشان می‌دهد به دلیل عوارض تجارت اروپا با کشورهای دیگر و همچنین افزایش چشم‌گیر هزینه‌های گمرکی می‌تواند موجب دردسر اروپا در تامین تغذیه شود.

در حال حاضر، انگلستان تنها 60درصد مواد غذایی مورد نیاز برای تغذیه مردم را در داخل کشور تولید می‌کند. همانطور که در اینفوگرافیک مشاهده ‌می‌شود، این درصد در سال 1987 به میزان 74درصد بوده است. البته بخش تغذیه تنها قسمتی نیست که با کمبود مواجه شده است، بلکه داروخانه ها نیز در هفته جاری هشدار دادند که در حال حاضر در معرض کمبود داروهای عادی قرار دارند و قیمت ها به شدت افزایش یافته است.

بریتانیا قادر خواهد بود تغذیه خود را تامین کند؟!