۰ نفر

استارباکس آمریکا هم در چین به مشکل برخورد

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳
کد خبر: 328786
استارباکس آمریکا هم در چین به مشکل برخورد

سهام اپل این ماه پس از این که این شرکت در مورد افت فروش در چین بدلیل جنگ تجاری هشدار داد، به شدت سقوط کرد. استارباکس شرکت بعدی است که تبعات این جنگ دامنش را خواهد گرفت.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، سهام اپل این ماه پس از این که این شرکت در مورد افت فروش در چین، با جنگ تجاری، هشدار داد، به شدت سقوط کرد. طبق اعلام گلدمن ساکس، استارباکس شرکت بعدی خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گلدمن ساکس، با اشاره به موارد احتیاط در رابطه با چین، رتبه سهام بزرگترین شرکت فروش قهوه جهان را از «مناسب برای خرید» به «خنثی» کاهش داد.

کارن هولتوس، تحلیل‌گر این بانک در پیامی به مشتریان این بانک نوشت: اپل اخیرا تایید کرد از اواخر نوامبر با فروش کمتری در منطقه چین روبرو شده است. تیم اقتصاد کلان گلدمن ساکس هم پیش‌بینی می‌کند که نرخ تولیدناخالص داخلی چین همچنان کاهش می یابد که بخشی از آن به علت کاهش مصرف است.

گلدمن ساکس همچنین پیش‌بینی قیمت هر سهم استارباکس را از ۷۵ دلار به ۶۸ دلار کاهش داد. به دنبال اعلام این بیانیه گلدمن ساکس، ارزش هر سهم استارباکس ۰.۸ درصد افت کرد و به ۶۳.۷۳ دلار رسید.

استارباکس ۳۶۰۰ فروشگاه در چین دارد و در نظر دارد در ۴ سال آینده این رقم را ۲ برابر کند.

منابع آگاه به رویترز خبر دادند که چین پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصادی ۲۰۱۹ را در اجلاس دولتی ماه مارچ، از ۶.۵ درصد به ۶ درصد کاهش خواهد داد.