۰ نفر

ثبت بهترین عملکرد یوان در ۱۳سال اخیر

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳
کد خبر: 328577
ثبت بهترین عملکرد یوان در ۱۳سال اخیر

رشد هفتگی یوان در برابر دلار به بالاترین سطح خود از ژوئیه ۲۰۰۵ رسید و شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند این روند ادامه خواهد یافت.

به گزارش بلومبرگ، افزایش ارزش یوان در برابر دلار طی یک هفته اخیر باعث شده است تا بورس چین و هنگ کنگ به مقاصد جذاب‌تری برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شوند و جریان نقدی ورودی به چین از ماه دسامبر بدین سوافزایشی چشمگیر داشته باشد. ارزش یوان در برابر دلار در ۱۴ روز اخیر صعودی بوده است و تا پایان آخرین دور از معاملات، هر دلار به ازای ۶.۷۶۲۲ یوان مبادله شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از ایسنا، کن پنگ، استراتژیست موسسه "سیتی گروپگ در همین رابطه گفت: سرمایه گذاران نسبت به یوان امیدوار شده‌اند و به لطف تضعیف دلار، چشم انداز یوان در بلندمدت مثبت‌تر شده است.

دلار اکنون در پایین‌ترین سطح خود از ماه سپتامبر سال گذشته قرار دارد و این کاهش با تداوم تعطیلی دولت آمریکا و اظهارات متناقض در خصوص سیاست نرخ بهره بانک مرکزی این کشور تشدید شده است.

به گفته بانک " مورگان استنلی" انتظار می‌رود سالانه ۱۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی روانه بازار سهام ۱۲ تریلیون دلاری چین شود.

یوان بهترین عملکرد هفته گذشته را در بین ارزهای آسیایی داشت و در حال حاضر هر یورو به ازای ۷.۷۵۳۴ یوان، هر پوند به ازای ۸.۶۸۳۵ یوان، هر دلار استرالیا به ازای ۴.۸۷۹۷ یوان، هر دلار کانادا به ازای ۵.۰۹۷۵ یوان و هر دلار سنگاپور به ازای ۴.۹۹۷۷ یوان مبادله می‌شود.

همچنین هر یوان به ازای ۱۰.۴۰۲۴ روپیه هند و ۱۶.۰۱۵۷ ین ژاپن مبادله می‌شود.