۰ نفر

ترامپ پس از بازدید از مرز مکزیک: وضعیت بحرانی بود در حد تهاجم

۲۱ دی ۱۳۹۷، ۲۲:۵۸
کد خبر: 328501
ترامپ پس از بازدید از مرز مکزیک: وضعیت بحرانی بود در حد تهاجم

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از بازگشت از سفر به مناطق جنوبی مرز مشترک با مکزیک، اوضاع را در این مناطق بسیار وخیم، در حد بحران انسانی و همانند تهاجم خارجی به ایالات متحده توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، ترامپ روز جمعه در پیامی توئیتری پس از بازدید از مرزهای جنوبی آمریکا اعلام کرد: «بحران انسانی در مرزهای جنوبی ما در جریان است.»

وی افزود اوضاع در مرز مکزیک "بسیار بدتر از آن چیزی است که کسی بتواند درک کند"، چیزی در حد تهاجم.

ترامپ نوشت: «من بارها آنجا بوده ام. دموکرات ها، چاک اشک ریزان و نانسی، نمی دانند که اوضاع چقدر برای کل کشورمان بد و خطرناک است.»

اشاره وی به سناتورهای دموکرات، چاک شومر و نانسی پلوسی بود که از مخالفان اختصاص بودجه به ساخت دیوار موردنظر ترامپ در مرز مکزیک هستند.

ترامپ بار دیگر تاکید کرد هر طور که شده دیوار مرزی را خواهد ساخت تا به زعم خود، امنیت را برای ایالات متحده به ارمغان آورد.

او گفت: «مجرمان، گروه های تبهکار، قاچاقچیان انسان و مواد مخدر، و بسیاری مشکلات بزرگ دیگر می توانند به راحتی وارد کشور شوند.»  

طرح جنجالی ترامپ برای احداث دیوار در سراسر مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک، موجب تعطیلی بخشی از دولت آمریکا شده است.

ترامپ که ادعا می کند این دیوار برای مقابله با هجوم مهاجران و تامین امنیت آمریکا ضروری است، خواستار گنجانده شدن بیش از 5 میلیارد دلار در بودجه سالانه ایالات متحده برای ساخت آن شده است.