۰ نفر

ایندیپندنت گزارش داد؛

افزایش تنش‌ها در بریتانیا در آستانه رای گیری برگزیت

۱۹ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۵۶
کد خبر: 328021
افزایش تنش‌ها در بریتانیا در آستانه رای گیری برگزیت

همزمان با نزدیک شدن به زمان رای‌گیری برگزیت در پارلمان بریتانیا، تنش‌ها در فضای سیاسی این کشور روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که حدود یک هفته تا رای‌گیری پارلمان بریتانیا در خصوص توافق برگزیت باقی مانده است، اعتراضاتی پراکنده در مقابل ساختمان پارلمان در حال رخ دادن است که ممکن است هر لحظه به خشونت کشیده شود.

براساس گزارش ایندیپندنت، صبح روز دوشنبه، «آنا سوبری» نماینده پارلمان و از حامیان ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا در حال ورود به پارلمان مورد هجمه مخالفانش قرار گرفت. معترضان که خود را «جلیقه زردهای بریتانیا» می‌نامند دور او را احاطه کرده و فریاد می‌زدند: «آنا سوبری تو یک فاشیستی».

این گزارش افزود؛ یکی از معترضان طرفدار باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا در واکنش به این رفتار مخالفان می‌گوید، جلیقه زردها معترضان را مرعوب کرده و تلاش می‌کنند آن‌ها را وادار به پاسخ در مقابل دوربین‌ها کنند. او می‌گوید: «آن‌ها دوربین‌ها را سمت صورتمان می‌گیرند، به ما توهین می‌کنند، سعی می کنند پرچم‌هایمان را پایین بکشند، اساسا فقط تهدید می‌کنند. ما نازی و خائن خوانده می‌شویم».

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، شماری از نمایندگان پارلمان خواستار متوقف شدن رفتارهای تهدیدآمیز راستگرایان افراطی طرفدار برگزیت در خارج از ساختمان پارلمان هستند اما گویا پلیس توان مداخله را ندارد. ماموران پلیس در حال تحقیق بر روی این موضوع هستند که آیا جلیقه زردهایی که آنا سوبری را در خیابان دنبال می‌کردند مرتکب جرم شده‌اند یا خیر.

روزنامه ایندیپندنت همچنین از داخل ساختمان پارلمان گزارش داد، «استفان بارکلی»‌ وزیر برگزیت که گفته بود به‌خاطر حضور راستگرایان افراطی در خارج از ساختمان نباید همه‌پرسی جدیدی برگزار شود توسط نمایندگان محکوم شد. و پس از آن‌که وی گفت فشار برای برگزاری یک همه‌پرسی دیگر در حال افزایش است اما باید در مقابلش مقاومت کرد، پارلمان دچار تنش شد.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: اکنون زمان آن رسیده که پس از یک دوره‌ دشوار برای منافع ملی، گرد هم جمع شویم و فقط روی تنها گزینه روی میز(توافق برگزیت) توافق کنیم.

پیش از این ایندیپندنت گزارش داده بود که سه معترض جلیقه زرد مظنون به اختلال در نظم عمومی در روز شنبه دستگیر شده‌اند. در خیابان منتهی به ساختمان دولت (خیابان داونینگ) نارنجک دودزا پرتاب شد و در خیابان «وایت هال» مردم با پلیس درگیر شدند.

در سال 2016، «جو کاکس» نماینده پارلمان عضو حزب کارگر توسط یکی از طرفداران افراطی برگزیت به قتل رسید. همچنین جلیقه‌زردهای انگلیس در موارد متعددی از زمان آغاز اعتراضاتشان در ماه دسامبر اقدام به بستن خیابان‌ها و پل‌های مهم شهر لندن کردند.