۰ نفر

تمدید تحقیقات از استاندارد چارترد در نقض تحریم‌های ایران

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۵۶
کد خبر: 327513
تمدید تحقیقات از استاندارد چارترد در نقض تحریم‌های ایران

تحقیق مقامات آمریکایی از بانک استاندارد چارترد انگلیس برای نقض تحریم‌های ایران 3 ماه دیگر تمدید شد.

به گزارش میل آنلاین، از آنجایی‌که بانک استاندارد چارترد بر 1.2 میلیارد پوند جریمه برای دور زدن تحریم‌های ایران با مقامات آمریکا چانه می زند، سه ماه دیگر تحت آزمایش حسن رفتار مقامات آمریکا قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اگر این بانک قدمی اشتباه بردارد، با پیگرد جزایی مواجه می‌شود که در نتیجه از دریافت مجوز مبادلات دلاری محروم خواهد شد که این امر ضربه فاجعه‌آمیزی بر تجارت این بانک خواهد بود.

تهدید تعقیب قانونی آمریکا علیه این بانک، از سال 2012 آغاز شد زمانی‌که مشخص شد این بانک 200 میلیارد پوند قراردادهای غیرقانونی با ایران را پنهان کرده است.

این بانک توسط ناظران آمریکایی در آن زمان 415 میلیارد پوند جریمه و مجبور به امضای توافق پیگرد قانونی مدت‌دار شد که به موجب آن، این بانک باید یک برنامه نظارت مستقل نصب می‌کرد که اطمینان دهد، قوانین را نقض نکرده است.

این نظارت مدت‌دار قرار بود ماه گذشته تمام شود اما اکنون سه ماه دیگر تمدید شده است زیرا ناظران اتهامات بیشتری در مورد نقض قوانین در سال‌های 2012 تا 2014 به دست آورده‌اند.

استاندارد چارترد اعلام کرده است به همکاری کامل با تحقیقات مقامات آمریکا ادامه می‌دهد تا به نتیجه تاریخی و کنترل موضوعات که برای نخستین بار در سال 2014 فاش شد، برسد. بیشتر موضوعات تحت بررسی به پیش از 2012 بازمی‌گردد و پس از سال 2014 اتفاق نیفتاده است.

تحقیق‌کنندگان آمریکایی اعتقاد دارند که شعبه دبی این بانک پس از امضای توافق پیگرد قانونی مدت‌دار با ایرانی‌ها همکاری کرده و و از تحریم‌ها تخطی کرده است. مقامات آمریکایی به دنبال دریافت 1.2 میلیارد پوند از این شعبه هستند هرچند که مبلغ نهایی کمتر خواهد بود.