۰ نفر

بانک مرکزی کانادا نیز نرخ بهره را افزایش می‌دهد

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۹:۱۳
کد خبر: 327307
بانک مرکزی کانادا نیز نرخ بهره را افزایش می‌دهد

بانک ولزفارگو اعلام کرد هرچند در روزهای پیش رو احتمال افزایش نرخ بهره نیست اما کانادا در سال ۲۰۱۹ به تبع آمریکا، نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بانک ولزفارگو در گزارشی اعلام کرد انتظار نمی رود در روزهای پیش رو نرخ بهره در کانادا افزایش یابد با این حال احتمالا در نشست این هفته مقامات بانک مرکزی کانادا، تصمیماتی برای افزایش نرخ بهره اتخاذ خواهد شد. نرخ بهره کانادا در حال حاضر ۱.۷۵ درصد است که حدود ۰.۷۵ درصد کمتر از نرخ بهره آمریکا است.

بانک مرکزی کانادا از دسامبر سال گذشته رویکرد محتاطانه تری در خصوص افزایش نرخ بهره اتخاذ کرده است اما تفاوت بین نرخ بهره این دو اقتصاد مطرح آمریکای شمالی احتمالا این بانک را وادار به تجدید نظر در رویکرد خود خواهد کرد. کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی نیز باعث شده است اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی در کانادا افزایش یابد.

در گزارش بانک ولزفارگو آمده است: علی رغم رویکرد بانک مرکزی کانادا، انتظار افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ را داریم. تورم پیش نگر افزایش یافته است و نزدیک به سطح ۲ درصدی هدفگذاری شده توسط بانک مرکزی کانادا قرار دارد.