۰ نفر

کاهش کسورات مالیاتی در چین، مشوق افزایش مصرف

۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۱۸
کد خبر: 327241
کاهش کسورات مالیاتی در چین، مشوق افزایش مصرف

چین با ارایه نرم افزار و فرم های فیزیکی در حال جمع آوری اطلاعات همه شهروندان اعم از شهروندان چینی و خارجیان مقیم است که برای نظام کسورات مالیاتی کشوری استفاده می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، افراد مشمول مالیات در چین می توانند پس از تکمیل اطلاعات فردی در نرم افزار مخصوصی که دولت آن را تعبیه کرده است از کسورات مالیاتی بهره مند شوند.
این نرم افزار که توسط اداره مالیات چین معرفی شده به منظور جمع آوری درخواست کسورات مالیاتی مالیات دهندگان طراحی شده است و یکی از مهمترین بخش های اصلاح مالیات بر درآمد افراد در چین است. 
مالیات دهندگان می توانند از طریق این نرم افزار درخواست خود مبنی بر کسورات مالیاتی را مطرح نمایند علاوه بر فرم دیجیتالی این درخواست، فرم کاغذی و فیزیکی آن نیز موجود است. 
کسورات شامل 6 گروه از جمله آموزش کودکان، تحصیلات تکمیلی، درمان بیماری های صعب العلاج، بهره وام مسکن، اجاره و نگهداری از سالمندان است.
مالیات دهندگانی که درخواست خود را ارائه دهند شاهد کاهش مالیات در حقوق ژانویه خود خواهند بود مالیات بر درآمد اشخاص بر اساس درآمدی محاسبه می گردد که پس از کسر هر یک از مواد 6 گانه بالا حاصل گردد. 
افراد خارجی مقیم چین واجد شرایط می توانند مانند شهروندان چینی از مزایای کسورات جدید مالیاتی بهره مند شوند از سال 2022 تمام افراد مقیم چین می توانند به صورت کامل از مزایای این سیستم جدید بهره مند گردند. 
کسورات مالیاتی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و به عقیده آنها این سیاست مهمترین راهبرد اصلاح مالیات اشخاص است. 
مسئولان چین تمام تلاش خود را به کار بستند تا مشمولان مالیاتی بتوانند درخواست خود را به سهولت مطرح کنند بزرگ ترین چالش مشمولان مالیاتی درک درست شرایط خاص هر مورد کسوراتی است این افراد می بایست موقعیت خود را به وضوح درک کنند تا ملزومات را با قوانین جدید مطابقت دهند. 
چین در ماه اکتبر با معرفی بندهای جدید مالیاتی، اصلاح مالیاتی اشخاص را تسریع بخشید حداقل درآمد ماهانه مشمول مالیات از 3500 یوان (509 دلار) به 5000 یوان افزایش یافت. 
از دیدگاه جهانی کاهش مالیات بر درآمد اشخاص، اقدام موثری در راستای بکارگیری سیاست فعالانه مالی است این امر می تواند به افزایش درآمد مصرفی با هدف افزایش مصرف و تقاضا منجر شود. 
طبق پیش بینی بازار بورس CITIC با افزایش حداقل مالیات درآمد اشخاص، تعداد مشمولان مالیاتی به 64 میلیون نفر کاهش خواهد یافت که این رقم قبل از آغاز اصلاحات 187 میلیون نفر بود. 
براساس این گزارش به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، تغییرات سقف مالیاتی می تواند درآمد مالیاتی را سالانه تا 320 میلیارد یوان کاهش دهد کسورات جدید می تواند پس انداز سالانه مشمولان مالیاتی را تا 116 میلیارد یوان افزایش دهد. 
چین در سال جاری سیاست فعالانه مالی را با کسورات بیشتر به کار خواهد گرفت و اقدامات موثرتری در ماه های پیش رو صورت خواهد گرفت هدف از این اقدامات تقویت رشد اقتصادی و تعمیق اصلاح ساختار بخش تامین مالی می باشد. 
این وزارتخانه خواستار اجرای جامع و ساختاری کاهش مالیات در سال جاری با اولویت کاهش فشار مالی موجود بر بخش تولید و کسب و کارهای کوچک و متوسط است استارتاپ های فناوری نیز شامل معافیت ها و کسورات مالیاتی خواهند شد.