۰ نفر

سقوط ۲.۵درصدی نیکی ژاپن

۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱
کد خبر: 326727
سقوط ۲.۵درصدی نیکی ژاپن

به دنبال سقوط وال‌استریت با هشدار کاهش درآمد اپل، سهام ژاپن هم با سقوط سنگین روبرو شد، اگرچه بازارهای چین با امید به مذاکرات تجاری، جهش کرد.

 به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، روز جمعه، پس از این که هشدار بی‌سابقه اپل در مورد کاهش درآمد، وحشت از کند شدن اقتصاد جهان را برانگیخت، سهام ژاپن و استرالیا سقوط کرد، اما سهام چین با امید به مذاکرات تجاری و داده‌های اقتصادی قدرتمند جدید، جهش کردند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا - اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن توانست ۰.۴ درصد رشد کند، اما هفته پرتنش خود را با سقوط ۱.۸ درصدی به پایان رساند.

 با بازگشایی بازارهای سهام ژاپن، به دنبال تعطیلی ۲ روزه چهارشنبه و پنجشنبه، شاخص نیکی ۲.۶۸ درصد سقوط کرد و شاخص تاپیکس، ۱.۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

 بازارهای چین که در ابتدای معاملات امروز افت کرده بودند، با قدرت بازگشتند. کامپوزیت شانگهای ۱.۸۱ درصد جهش کرد. کامپوزیت شن‌زن با جهش بزرگ ۲.۲۴ درصدی روبرو شد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۳ درصد بالا آمد.

 حرکت مثبت بازارهای چین پس از آن انجام شد که وزارت تجارت چین اعلام کرد که در ۷-۸ ژانویه، مذاکرات تجاری با آمریکا در سطح معاونان وزیران، برگزار می‌شود.

 تاثیر مثبت تحولات تجاری، با انتشار گزارش کایچین در مورد شاخص مدیران خرید شرکت‌های خدماتی چین که نشان می‌داد این شاخص در ماه دسامبر، به بالاترین سطح ۶ ماهه ۵۳.۹ واحد جهش کرده است، تقویت شد. ۵۳.۹ واحد فاصله قابل‌توجهی با رقم ۵۰ واحد، که رشد را از انقباض جدا می‌کند، دارد.

 این داده‌ها چند روز پس از این منتشر می‌شود که کایچین، خبر از آب رفتن فعالیت‌های تولیدی چین داده بود.

 در باقی بازارهای آسیا، شاخص ای‌اس‌اکس۲۰۰ استرالیا ۰.۶ درصد افت کرد و کوسپی کره‌جنوبی، توانست ضررهای اولیه خود را جبران کند تا به رشدی ۰.۶۶ درصدی برسد.

 در بازار ارز، روز جمعه دلار توانست در برابر ین تا نرخ ۱۰۷.۳۲ جهش کند، اما همچنان از لحاظ هفتگی ۱.۷ درصد پایین‌تر باقی بماند. در برابر ارزهای مهم جهان شاخص دلار هم، با اندکی رشد به ۹۶.۳۵۷ واحد رسید.