۰ نفر

جلیقه زرد‌ها اقامتگاه تابستانی مکرون را محاصره کردند

۷ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۳۰
کد خبر: 325169
جلیقه زرد‌ها اقامتگاه تابستانی مکرون را محاصره کردند

درحالی که رئیس جمهوری فرانسه در تعطیلات پایان سال به سر می‌برد و هیچ کس از محل اقامتش اطلاعی ندارد، تعدادی از حامیان جنیش جلیقه زردها با محاصره اقامتگاه تابستانی وی، سعی در ورود به آن را داشتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، شهردار شهر لمیوسا ضمن تائید این خبر گفت: معترضان که همگی جلیقه‌های زرد بر تن داشتند و تعداد آن‌ها حدود شصت نفر تخمین زده می‌شود، سعی کردند با محاصره محل اقامتگاه مکرون وارد آنجا شوند که با واکنش فوری نیرو‌های امنیتی روبرو شدند.
وی افزود: نیرو‌های امنیتی با کمک نیرو‌های ژاندارمری بلافاصله وارد عمل شدند و آن‌ها را از محل دور کردند.
درحالی که کاخ الیزه هیچ بیانیه‌ای درباره محل اقامت امانوئل مکرون در تعطیلات کریسمس منتشر نکرده است، مخالفان وی، او را به بی اعتنایی به خواسته‌های مردم متهم می‌کنند و می‌گویند رئیس جمهوری آن‌ها را رها کرده و به تعطیلات رفته است.
شهردار شهر اریزی با بیان این مطلب که این اقدام امروز معترضان بیشتر جنبه نمادین داشته است، معتقد است که جلیقه زرد‌ها با این اقدام می‌خواهند به مکرون بفهمانند که اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد.
درهمین ارتباط، نمایندگان جنبش جلیقه زرد‌های فرانسه امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه از برنامه‌ریزی برای تداوم اعتراض‌ها در سال جدید میلادی خبر دادند.
اعتراض جلیقه زرد‌ها در سال جدید میلادی ادامه می‌یابد.
«لاتیشا دووال» از سخنگویان این جنبش اعتراضی، به این رسانه گفت که هفتمین دور تظاهرات، از فردا (شنبه) در شهر‌های فرانسه برگزار می‌شود و در هفته‌های آتی ادامه می‌یابد.
برخی نمایندگان این جنبش از مردم خواسته‌اند که حتی شب سال نوی میلادی را برای اعتراض به سیاست‌های دولت در خیابان‌ها سپری کنند.
خیابان‌های پاریس در هفته‌های گذشته صحنه درگیری خشونت‌بار نیرو‌های پلیس و معترضان فرانسوی بوده است.
اعتراض‌ها در ابتدا در واکنش به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به ویژه در حوزه سوخت و مالیات آغاز شد، اما به سرعت جنبه‌ای سیاسی یافت.
دولت این کشور در هفته‌های گذشته با عقب‌نشینی از برخی سیاست‌های خود و اختصاص بودجه بیشتر به کارگران و بازنشسته‌ها، سعی در مدیریت بحران ایجاد شده داشته، اما در این مسیر موفق نبوده است.
محله‌های اطراف برج ایفل هرسال در شب سال نو، میزبان گردشگرانی از کشور‌های مختلف دنیاست و جنبش جلیقه‌زرد‌ها امسال نگرانی مقام‌های فرانسوی از کاهش تعداد گردشگر را به دنبال داشته است.