۰ نفر

بسته کمک مالی ۳میلیارد دلاری امارات به پاکستان

۳ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۲۲
کد خبر: 324272
بسته کمک مالی ۳میلیارد دلاری امارات به پاکستان

دولت امارات اعلام کرد که یک بسته کمک مالی ۳ میلیارد دلاری به پاکستان خواهد داد.

به گزارش خلیج تایمز، امارات متحده عربی اعلام کرد که یک بسته کمک مالی ۱۱ میلیارد درهمی معادل ۳ میلیارد دلار به اسلام آباد خواهد داد تا بحران تراز پرداخت پاکستان را کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، این موضوع باعث می شود که پاکستان برای مذاکره توافق وام جایگزین ۱۵ میلیارد دلاری با صندوق بین المللی پول در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در وضعیت بهتری قرار گیرد. صندوق توسعه ابوظبی در اطلاعیه ای اعلام کرد که ۱۱ میلیارد درهم به State Bank پاکستان واریز خواهد کرد.

در همین حال «ایمران خان» نخست وزیر پاکستان در توئیتر خود نوشت: می خواهم از دولت امارات متحده عربی برای حمایت سخاوتمندانه از پاکستان در زمان آزمایشاتمان تشکر کنم. این موضوع حاکی از تعهد و دوستی ما دارد که طی سال ها باثبات باقی مانده است.

صندوق توسعه ابوظبی هم ۸ پروژه توسعه ای را در پاکستان از قبیل انرژی، بهداشت، آموزش و راه سازی به مجموع ارزش ۱.۵ میلیارد دلار تامین مالی کرده است. همچنین کارشانسان اقتصادی اعلام کردند که این کمک مالی به موقع از سوی امارات متحده عربی و عربستان سعودی، اقتصاد پاکستان را با ثبات و روپیه هم از بار فشارها رهایی پیدا خواهد کرد.  

پیش از این در ماه اکتبر سال جاری میلادی عربستان سعودی اعلام کرد که یک بسته کمک مالی ۳ میلیارد دلاری به همراه یک بسته دیگر ۳ میلیارد دلاری به اسلام آباد خواهد داد که بسته دوم برای خرید نفت به اسلام آباد ارائه می شود؛ ضمن اینکه تاکنون عربستان ۲ میلیارد دلار به State Bank پاکستان واریز کرده است و یک میلیارد دیگر را احتمالا ماه آینده واریز می کند.

بر پایه این گزارش، پاکستان انتظار دارد در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ میلادی خود ۱۲ میلیارد دلار از متحدین نزدیک خود از قبیل امارات متحده عربی، عربستان و چین دریافت کند.