۰ نفر

چین سیاست‌های مالیاتی خود را تغییر می‌دهد

۲ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۱
کد خبر: 323870
چین سیاست‌های مالیاتی خود را تغییر می‌دهد

رهبران چین به دنبال کاهش نرخ مالیاتی برای دستیابی به سطوح بالاتر رشد اقتصادی هستند.

به گزارش سی‌ان‌بی سی، رشد اقتصادی چین تا پایان سه ماهه سوم سال 2018 به 6.5 درصد کاهش یافته است و جنگ تجاری با آمریکا، نرخ رشد دومین اقتصاد بزرگ جهان را تحت تاثیر قرار داده است به گونه‌ای که تنها طی 9 ماه ابتدایی سال جاری، شاخص‌های بورسی شانگهای و شنژن به ترتیب بیش از 20 و 30 درصد سقوط کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بنابر اعلام رسانه‌های دولتی چین، سیاست‌گذاران چینی به دنبال تقویت رشد اقتصادی از طریق کاهش نرخ مالیات و رساندن آن به سطح معقول هستند. در شرایطی که رشد اقتصادی این کشور در ضعیف‌ترین سطح خود از سال 2008 قرار دارد، دولت چین به دنبال اعطای معافیت های مالیاتی بیشتر، کاهش نرخ مالیات و افزایش صدور اوراق قرضه دولتی است.

چین همچنین اعلام کرده است به مفاد توافق به دست آمده بین دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ- رئیس جمهور چین در جریان دیدار دو طرف در آرژانتین پایبند خواهد بود. طی ماه‌های اخیر نگرانی از جنگ تجاری بین چین و آمریکا افزایش پیدا کرده است و پکن و واشنگتن دائما یکدیگر را به اقدامات متقابل و اعمال تعرفه بر روی واردات صدها میلیارد دلار کالا تهدید می کنند. دونالد ترامپبه عنوان بخشی از سیاست های حمایت گرایانه خود، چین را به رفتارهای ناعادلانه و نابودی شغل های آمریکایی‌ها متهم کرده است.