۰ نفر

خشم ترامپ از استعفای مقامات نظامی

۲ دی ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 323783
خشم ترامپ از استعفای مقامات نظامی

رئیس جمهوری آمریکا در یک رشته پیام توییتری از سیاست اتخاذی در قبال سوریه دفاع کرد و استعفای اعتراض‎آمیز ۲ مقام نظامی آمریکا را به چالش کشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با دفاع از سیاست خارجی که در قبال سوریه اتخاذ کرده است، با لحنی تحقیرآمیز از استعفای نماینده ویژه کاخ سفید در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش انتقاد کرد.

«برت مک گورک» دومین مقام نظامی بعد از جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا است که در اعتراض به تصمیم ناگهانی ترامپ مبنی بر خروج نظامیان این کشور از سوریه، استعفا می‌دهد.

در همین رابطه، ترامپ در پیامی توییتری نوشت: برت مک گورک که من اصلاً نمی‌شناسمش، در سال ۲۰۱۵ از سوی اوباما به این سمت انتخاب شد. کار وی قرار بود در فوریه ۲۰۱۹ خاتمه یابد اما درست قبل از رفتن استعغا داد. دنبال جلب توجه بود؟ این درحالی است که رسانه‌های جعلی از موضوع به این بی‌اهمیتی چنان داستان بزرگی ساخته‌اند!

وی همچنین در توییت دیگری گفت: اگر هرکس دیگری به غیر از رئیس جمهور مورد علاقه شما (!) دونالد ترامپ این موضوع را اعلام کرده بود که بعد از شکست داعش در سوریه، نیروهایمان را به خانه برمی‌گردانیم، از وی به عنوان محبوبترین قهرمان آمریکا یاد می‌کردید. اما اسم من که می‌آید؛ رسانه‌های جعلی بدجور موضع‌گیری می‌کنند. دیوانگی است!

نهایت آنکه ترامپ نتوانست خشم خود از استعفای وزیر دفاع را مهار کند و در توییت سومی نوشت: وقتی اوباما با تحقیر ماتیس را اخراج کرد، من به وی شانس دوباره دادم. بعضی‌ها فکر می‌کردند که نباید چنین کنم اما من نظر دیگری داشتم. رابطه جالبی بود حال آنکه همه منابعی را که هیچ وقت از آن برخوردار نبود؛ در اختیارش قرار دادم. متحدین خیلی مهم هستند اما نه وقتی که به دنبال سودجویی از ایالات متحده باشند.