۰ نفر

ورود یک ناو آمریکایی دیگر به خلیج فارس

۱ دی ۱۳۹۷، ۹:۰۷
کد خبر: 323537
ورود یک ناو آمریکایی دیگر به خلیج فارس

ورود ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس پس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای، اولین حضور این ناو در این منطقه است که قابل توجه ترین موضوع در منطقه می‌باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ناو هواپیمابر یواس‌اس جان‌سی.‌استنیس در خلال تهدیدهای مقامات ایرانی برای بستن تنگه هرمز که تنها گذرگاه کشتیرانی است، به خلیج فارس رسیده است.

گفته می‌شود که کشتی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران این ناو و گروه حمله آن را در حال رسیدن دنبال کرده‌اند. همچنین ادعا شده است که هواپیماهای بی خلبان و راکت‌هایی نیز با فاصله‌ از کشتی‌های آمریکایی آزمایش شده‌اند.

همچنین گزارش شده است که دریانوردان ایرانی در کشتی‎‌های همراه در حال عکس‌برداری و فیلم‌برداری از کشتی‌های آمریکایی بوده‌اند.

 نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا پیش از این گزارش داده بود که که گروه حمله ناو هواپیمابر با هدایت ابر ناو کلاس نیمیتز به نام یو اس‌ اس ‌جان.‌ استنیس به خاورمیانه رسیده و با حضور آن اکنون دوره هشت‌ماهه‌ای که هیچ ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه نبود، به پایان رسیده است.

این ناو هواپیمابر با تکیه بر پنجمین دسته کشتی‌های جنگی که مسئولیت فعالیت دریایی آمریکا در دریای عرب و خلیج فارس را دارد، به مدت حداقل دو ماه در منطقه مستقر خواهد بود.

براساس گزارش خبرگزاری صدای آمریکا که بودجه آن توسط دولت آمریکا تامین می‌شود، این گروه حمله ناو هواپیمابر برای «کمک به مبارزه علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه و جنگ افغانستان به کار گرفته می‌شود».

علاوه بر این یکی از مقامات دفاعی آمریکایی در گزارش‌های اخیر تایید کرده بود که آمریکا با تقویت حضور خود در ایران «پیامی» برای تهران دارد و آن‌طور که به صدای آمریکا گفته است، «تنها حضور در آن‌جا نمایش قدرت به ایران است».