۰ نفر

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را به ۷.۷۵درصد افزایش داد

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵
کد خبر: 322061
بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را به ۷.۷۵درصد افزایش داد

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۷.۷۵ رساند و پیش بینی خود را از تورم این کشور در سال جاری میلادی نزدیک به ۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش تاس نیوز، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره بانکی را با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۷.۷۵ درصد رساند. این تصمیم در راستای ریسک های تورمی محدود اتخاد شده است که در چشم انداز کوتاه مدت بالا باقی می‌ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، البته همچنان یکسری بلاتکلیفی‌ها در مورد واکنش قیمت‌ها و انتظارات تورم به افزایش مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. افزایش نرخ بهره کمک می‌کند که نرخ تورم بیشتر از آنچه بانک مرکزی روسیه هدف گذاری کرده، نرود.

بانک روسیه ضرورت افزایش بیشتر نرخ بهره را در نظر خواهد گرفت؛ ضمن اینکه تورم، پویایی اقتصادی در مقابل پیش بینی‌ها، ریسک‌های مرتبط با شرایط خارجی و واکنش بازارهای مالی را مدنظر می گیرد. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که افزایش نرخ بهره به حفظ نرخ بهره واقعی سپرده گذاری ها کمک خواهد کرد و جذابیت آنها را بیشتر می‌کند.

بر پایه این گزارش، بانک روسیه نرخ تورم این کشور را در پایان سال ۲۰۱۸ میلادی نزدیک به ۴ درصد برآورد و تولید ناخالص داخلی روسیه را در سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۱.۲ تا ۱.۷ درصد پیش بینی کرده است.