۰ نفر

اسپوتنیک:

جزئیات مذاکره آمریکا و چین درباره جنگ تجاری

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 321212
جزئیات مذاکره آمریکا و چین درباره جنگ تجاری

وزارت بازرگانی چین امروز طی بیانیه‌ای از گفتگوی وزیر خزانه‌داری آمریکا و معاون رئیس جمهور این کشور در باره زمان‌بندی و جزئیات مذاکرات تجاری دوجانبه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بازرگانی چین امروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: لیو هه، معاون رئیس جمهور چین و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز در باره زمان‌بندی و نقشه راه مذاکرات تجاری بین دو کشور به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در بیانیه این وزارتخانه چینی آمده است دو طرف در باره زمان بندی و نقشه راه مذاکرات آتی تجاری که بر اساس توافقی که در حاشیه نشست G20 بین سران دو کشور شکل گرفت،‌ تبادل نظر کردند.

لیو هه همچنین با روبرت لایپیزر، نماینده تجاری آمریکا نیز گفتگو کرده است.

مدت‌هاست چین و آمریکا در جنگ تجاری به سر می‌برند و این جنگ از زمانی آغاز شد که در ماه ژوئن آمریکا بر واردات ۵۰ میلیارد دلار کالا از چین تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کرد تا بتواند بخشی از کسری تراز تجاری خود با پکن را جبران کند. از آن زمان به بعد دو طرف اقدام به وضع تعرفه‌های بیشتر بر واردات کالا از یکدیگر کرده‌اند.

از اوایل ماه دسامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در بوینوس آیرس آرژانتین با یکدیگر دیدار کرده و توافق کردند به مدت ۹۰ روز جنگ تجاری را تشدید نکنند.