۰ نفر

سطح روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی و ترکیه تنزل یافت

۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰
کد خبر: 318364
سطح روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی و ترکیه تنزل یافت

درپی امتناع ترکیه از بازگرداندن سفیر خود به تل‌آویو، رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ضمن اقدام متقابل، سطح روابط دیپلماتیک با آنکارا را پایین می‌آورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ادامه تنش‌ها در روابط بین آنکارا و تل‌آویو، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته که فرستاده‌های دیپلماتیک جدیدی برای ترکیه انتخاب نکند.

«امانوئل نشحون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با اعلام خبر تنزل سطح دیپلماتیک سفارتخانه این رژیم در آنکارا، گفت که تل‌آویو تصمیم گرفته به عنوان اقدام تلافی‌جویانه، سفیر جدیدی برای این کشور انتخاب نکند. به گفته وی، مسئولیت امور سفارت این رژیم به یک دیپلمات با رتبه «دبیر دوم» (چهارمین رتبه پایین سلسله رتبه‌های دیپلماتیک) سپرده شده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» نشحون امروز (پنجشنبه) طی بیانیه‌‌ای گفت: «همچنین اسرائیل تصمیم گرفته تا سرکنسول جدیدی برای کنسولگری خود در استانبول منصوب نکند... البته، به نفع ترکیه و اسرائیل است که سطح نمایندگی دیپلماتیک را به شکل کامل احیا کنند».

وی این اقدام را درپی تصمیم دولت ترکیه برای بازنگرداندن سفیر خود به تل‌آویو و به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه توصیف کرد.

چند ماه پیش و درپی برخورد خشن نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی با تظاهرات بازگشت در مرز نوار غزه و کشتار فلسطینیان، وزارت خارجه ترکیه ضمن فراخواندن سفیر خود از تل‌آویو، سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را نیز به عنوان «عنصر نامطلوب» خوانده و اخراج کرد.

در ادامه تنش‌ها، رژیم صهیونیستی و ترکیه در اقدامی متقابل و تلافی‌جویانه، سرکنسول‌های یکدیگر را از قدس و استانبول اخراج کردند.

ترکیه واسرائیل