۰ نفر

پوتین:در تلاشیم سازوکاری مستقل از سوئیفت طراحی کنیم

۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 318115
پوتین:در تلاشیم سازوکاری مستقل از سوئیفت طراحی کنیم

رئیس جمهور روسیه تأکید کرد مسکو با شرکای خود در تلاش است تا سازوکاری مالی، مستقل از سوئیفت طراحی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد، مسکو با شرکای خود در تلاش است تا به سازوکاری مالی مستقل از شبکه «سوئیفت» دست یابد.

به گزارش «اسپوتنیک»، پوتین در نشست عمومی «ایجاد شراکت‌ها، از بین بردن اختلاف‌ها» در دهمین اجلاس سالانه سرمایه‌گذاری روسیه در مسکو تأکید کرد، «تحریم‌های ضدروسی بیش از آنکه به روسیه آسیب برساند، باعث از بین رفتن دست کم 400 هزار شغل در اتحادیه اروپا شده است».

وی در ادامه بدون آنکه نامی از کشورهای مدنظر خود ببرد، گفت، روسیه با شرکای خود در تلاش است تا شبکه‌های مالی بین‌المللی ایجاد کند که به شبکه سوئیفت هیچ وابستگی ندارند.

این در شرایطی است که شرکت‌های روس، اخیرا به دنبال لغو دسترسی ایران در سوئیفت به واسطه تحریم‌های آمریکا، توافقنامه همکاری درباره این مسئله با شرکت‌های ایرانی به امضا رسانده‌اند.

اجلاس سرمایه‌گذاری روسیه هر ساله با حضور سرمایه‌گذاران، تجار و سیاستگذاران از سراسر جهان با هدف افزایش سرمایه‌گذاری راهبردی در اقتصاد روسیه در مسکو برگزار می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه سخنرانی خود در این نشست به موضوع تنش‌های اخیر میان مسکو و کی‌یف در تنگه «کرچ» نیز پرداخت و تأکید کرد: «این اقدام اوکراین بدون تردید یک اقدام تحریک آمیز بود تا بهانه‌ای برای اجرای حکومت نظامی بدست آورد».

پوتین همچنین «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین را عامل اصلی این اتفاق عنوان کرد و گفت که وی در آستانه انتخابات در این کشور در تلاش است تا فرصتی برای ماهی گرفتن از آب گل آلود بدست آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: «نیروهای روسیه صرفا وظیفه خود را در متوقف کردن کشتی‌های اوکراین به انجام رساندند».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه به نبرد تجاری میان آمریکا و روسیه اشاره کرد و گفت چنین شرایطی فرصت‌های خوبی برای روسیه ایجاد می‌کند.