۰ نفر

ترامپ به جنرال موتورز: تولید خودرو در چین را متوقف کنید!

۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 317882
ترامپ به جنرال موتورز: تولید خودرو در چین را متوقف کنید!

رئیس‌جمهوری آمریکا از شرکت جنرال موتورز خواست تا کارخانه‌های خود در چین را تعطیل کند.

به گزارش اکونومیک تایمز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، از شرکت جنرال موتورز خواست تا تولید خودرو در چین را متوقف کند. این در حالی است که این شرکت بزرگ خودروسازی از برنامه خود برای حذف ۱۴ هزار و ۸۰۰ شغل در آمریکا و کانادا خبر داده بود. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، ترامپ به این خبر به‌سرعت واکنش نشان داد و از جنرال موتورز خواست تا از تصمیم خود صرف‌نظر کند. جنرال موتورز مدعی شده بود که حذف این مشاغل چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سود برای این شرکت خواهد داشت. 

این تصمیم تاثیر منفی گسترده‌ای بر برخی ایالت‌های کلیدی مانند اوهایو و میشیگان خواهد داشت. 

به گزارش وال‌استریت ژورنال،‌ ترامپ از «ماری بارا»، مدیر عامل جنرال موتورز، خواست تا تولید خودرو در چین را متوقف و کارخانه‌ای جدید در اوهایو تاسیس کند تا جای کارخانه‌هایی را که در حال تعطیلی هستند، بگیرد. 

ترامپ در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال گفت: «بهتر است هرچه زودتر آنجا کارخانه‌ای برپا کنند.»

وی افزود: «من عاشق اوهایو هستم. با بد آدمی درافتاده‌اید.»

ترامپ پیشتر در کاخ سفید با انتقاد از این تصمیم جنرال موتورز گفت: «اصلا از این تصمیم خوشم نمی‌آید. به نظرم آن‌ها دارند کار دیگری می‌کنند. من نسبت به رؤسای جنرال موتورز خیلی سختگیر هستم. وقتی تصمیم رئیس این شرکت درباره حذف مشاغل را شنیدم به او زنگ زدم و گفتم: “می‌دانید، جنرال موتورز دین زیادی به این کشور دارد. بهتر است هرچه زودتر از تصمیم‌تان منصرف شوید. بهتر است زودتر برگردید به اوهایو.”»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: «بنابراین، فشار زیادی روی آن‌ها آورده‌ایم. سناتورها و دیگر افراد فشار زیادی بر آن‌ها می‌آورند.»