۰ نفر

خبرگزاری فرانسه:

ظریف: بی اعتمادی به آمریکا مانع مذاکره جدید است

۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹
کد خبر: 316936
ظریف: بی اعتمادی به آمریکا مانع مذاکره جدید است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به سخنان محمد جواد ظریف در رم نوشت: ایران با تجربه خروج آمریکا از برجام نسبت به هر مذاکره دیگری با این کشور بی اعتماد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ظریف برجام را سندی مهمی توصیف کرد که پشتوانه جهانی دارد و کاری مهم صرف آن شده است. 
وی در این باره افزود: دو سال و نیم صرف کردیم، این یک سند دو صفحه ای نیست. این یک سند 150 صفحه ای است. ترامپ با نفرتی که از اوباما داشت از این توافق خارج شد.'چرا باید بحثی را از نو پی بگیریم، تنها به این دلیل که کسی آن را دوست ندارد، فقط به این دلیل که کسی از سلف خود متنفر است. به این دلیل است که در کار دیپلماتیک شرکت نمی کنند، دیپلماسی یک بازی جدی است و ما برای یک بازی جدی آماده هستیم'.
توافق هسته ای ایران و 1+5 در سال 2015 به امضای ایران و کشورهای امریکا، روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس رسید و به برجام معروف شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از به قدرت رسیدن اعلام کرد که این کشور از این توافق خارج شده و تحریم ها علیه ایران را باز گرداند.
کشورهای دیگر امضا کننده این توافق اعلام کردند که به آن پایبند بوده و تجارت با ایران را ادامه خواهند داد.
خروج یکجانبه آمریکا ازتوافق هسته ای ایران و1+5، برخلاف الزامات پایبندی کشورها به توافقات بین المللی بود. بنابراین اروپائیان برخود لازم می دانند درمقابل تصمیم ترامپ برای خروج و وضع تحریم ها علیه ایران، به ادامه همکاری باتهران پایبند و مصر باشند. آنها اعلام کرده اند که به برجام پایبند می مانند و از حمایت و فعالیت شرکت های خود در ایران نیز حمایت می کنند.