۰ نفر

افشاگری الجزیره علیه عربستان و امارات؛

20 یورو بگیر علیه قطر شعار بده!

۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۲
کد خبر: 316832
20 یورو بگیر علیه قطر شعار بده!

آمریکا، ایران را به نقض «کنوانسیون منع جنگ افزارهای شیمیایی» متهم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شبکه قطری «الجزیره» ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌دهد افرادی در ایتالیا در مقابل دریافت پول، برای لحظاتی در تظاهرات علیه «تمیم بن حمد» امیر قطر شرکت کرده‌‌اند.

در این ویدئو که از مقابل پارلمان ایتالیا گرفته شده، نشان داده می‌شود افرادی برای سر دادن شعار علیه حکومت قطر و بالابردن پلاکارد، 20 یورو دریافت کرده‌اند.

گزارشگر شبکه الجزیره گفت؛ در برابر پارلمان ایتالیا چند ده نفر شعارهایی علیه قطر سر می‌دهند و از چهره آنها برمی‌آید که اصلا نمی‌دانند درباره چه چیزی اعتراض می‌کنند، سرگردانند و حتی گاهی می‌خندند. فقط همین چند دقیقه است که شما باید صبر کنید تا بگذرد اما پس از آن می‌توانید جایزه و پول فریادهایت علیه قطر را دریافت کنید.

این شبکه قطری افزود 20 یورو به هر کسی که حاضر شد در این تجمع حاضر شود، تعلق گرفت.

اولین بار نیست که اینچنین اتفاقاتی می‌افتد، نمونه دیگر آن دخترهایی هستند که در ابتدای بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس، به کنفرانسی در برلین آلمان آورده شدند تا حرف‌هایی را بزنند که چیزی از آن نمی‌دانستند و سپس پاداش خود در مقابل شعار علیه قطر را بگیرند.

الجزیره در ادامه گزارش خود بدون اشاره به نام عربستان سعودی یا امارات که طبق گزارش‌های مطبوعات قطری، علیه دوحه از این نوع پول‌ها خرج می‌کنند، اعلام کرد صحنه‌هایی اینچنینی در رم و برلین دلیلی بر اجاره کردن معترضان است و نباید فریب آن را خورد حتی اگر در پاریس و لندن باشد زیرا مکان مهم نیست بلکه مهم طرفی است که پول به خدمت گرفتن آنها را می‌پردازد.

«سرجو ماتارلا»رئیس‌جمهور ایتالیا در استقبال از امیر قطر ضمن اشاره به بحران پیش آمده میان دوحه و کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی گفت موضع همیشگی کشورش، موازنه و میانه‌روی در قبال بحران پیش آمده است و اینکه راه‌حل باید از مسیرهای دیپلماتیک به دست آید. وی افزود معتقد است امیر قطر با دیگر سران عربی منطقه می‌توانند به نقاط مشترک برای حل این موضوع برسند.

بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی از ماه ژوئن سال گذشته (2017) با قطع کامل روابط دیپلماتیک عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین با این کشور آغاز شد. کویت چند بار برای حل این بحران میانجی‌گری کرده اما تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.