۰ نفر

جنگ تجاری آمریکا و چین فضا را برای فروش محصولات پتروشیمی باز خواهد کرد

۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 314138
جنگ تجاری آمریکا و چین فضا را برای فروش محصولات پتروشیمی باز خواهد کرد

حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران گفت: صادرات نفت ایران به پالایشگاهای دولتی آسیایی و اروپایی بعد از نوامبر نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ترند، حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران گفت : جنگ تجاری امریکا و چین و تصمیم چین برای اعمال  وی در مورد آثار تحریم ها بر صادرات پتروشیمی ایران و چگونگی توانمندی ایران در پاسخگوی به مشتریان خود به ترند گفت : صادرات مواد پتروشیمی ایران به مشتریان خود ادامه پیدا خواهد کرد و مشکلی که در طول تحریم ها در مراودات با مشتریان پتروشیمی برای ما به وجود خواهد آمد نقل و انتقال پول خواهد بود اما از بابت ارسال مواد و فروش آن به دلیل اینکه کالای ما کالای مصرفی و دارای مشتریان زیاد است مشکلی مارا تهدید نمیکند.

وی در مورد سرنوشت صادرات نفت ایران در ماه نوامبر و رفتار خریداران عمده آن از جمله هند و چین گفت :مطمئن هستیم که پالایشگاه های دولتی در آسیا و اروپا واردات نفت از ایران را ادامه خواهند داد و شاید کره جنوبی و ژاپن این روند را با ما به صورت فعلی ادامه ندهند اما دیگر پالایشگاهای دولتی در آسیا و اروپا قطعا به طور عادی با ما کار خواهد کرد.

این فعال با نفوذ اقتصادی ایران در مورد فروش نفت ایران در بورس در شرایط تحریم گفت :ورود نفت به بورس امکان پذیر است اما تابع شرایط خاصی است.

"شرایطی مانند توانایی بخش خصوصی در بازاریابی و نوع تعامل کشورهای خریدار با بخش خصوصی و اینکه آیا ما ارز دیجیتال را به رسمیت خواهیم شناخت تا با کمک آن بتوانیم خود را از تحریم محصون بداریم و آیا بخش خصوصی اجازه دارد به بازارهای هند و چین که شرکت نفت با آنها قرارداد دارد وارد شود یا خیر، و این مسایل و شرایط جانبی آن بستگی به تصمیم وزارت نفت دارد."