۰ نفر

اقدام عجیب رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۰۳
کد خبر: 313542
اقدام عجیب رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی

رژیم صهیونیستی در ادامه اقدامات سرکوب گرایانه خود علیه مردم فلسطین، طرح موسوم به عین القدس را که شامل نصب 500 دوربین مداربسته در سراسر قدس اشغالی می شود، با هدف کنترل فلسطینی ها به اجرا درآورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری 'الجزیره' روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: شهرداری رژیم اشغالگر قدس با همکاری پلیس و نهادهای ذیربط دیگر، اجرای طرح موسوم به 'عین القدس' (چشم قدس) را در سراسر شهر اشغالی قدس آغاز کرد. بر اساس این طرح، قرار است 500 دوربین مدار بسته هوشمند مدرن در سراسر این شهر نصب شود.

مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کردند که هدف از این طرح، تبدیل قدس به یک شهر بدون خشونت است.

مردم ساکن در بیت المقدس دراین باره گفتند: دوربین های مدار بسته ای که شهرداری رژیم صهیونیستی در شهر قدیمی قدس و اطراف آن نصب می کند، به منظور تامین امنیت شهرک نشینان صهیونیست و نیروهای اشغالگر نیست بلکه هدف از آن، کنترل تحرکات فلسطینیان است آن هم به شیوه ای که حریم خصوصی آنها را نقض می کند.

مردم قدس همچنین گفتند: پلیس رژیم صهیونیستی سیاست یک بام و دوهوا را دنبال می کند؛ از یک طرف مدعی است که این دوربین ها در موارد حمله یهودیان به عرب ها غیرفعال هستند، از طرف دیگر، تلاش می کند صحنه های کاملی را از هر علمیاتی که فلسطینیان علیه صهیونیست ها انجام می دهند، ثبت و ضبط کند.

رژیم صهیونیستی در حالی دست به چنین اقدامی می زند که محدودیت ها و اقدامات سخت گیرانه اسرائیل علیه مردم فلسطین روز به روز بیشترمی شود.

در مقابل جوانان فلسطینی نیز که به کابوسی برای سران تل آویو تبدیل شده اند همواره با انجام عملیات استشهادی سعی در تحقق آرمان های ملت فلسطین دارند که همان پایان اشغالگری و بازگشت فلسطینی ها به سرزمین مادریشان است.

**صیهونیست ها برای کاهش نگرانی های خود در قدس دوربین نصب می کنند

'زیاد ابوزیاد' نویسنده و تحلیلگر سیاسی در این باره معتقد است: اسرائیل می داند که حضورش در قدس، اشغال گرایانه است و ملت فلسطین از آن راضی نیست؛ به همین جهت، آنها همواره در نوعی تشویش و نگرانی به سر می برند و سعی می کنند که برای محافظت از خود و تقویت سیطره بر اوضاع امنیتی این شهر، در حالت آماده باش باشند.

ابوزیاد تصریح کرد: اسرائیلی ها معتقدند که این دوربین ها به تقویت سیطره آنها بر شهر قدس کمک می کند، در حالی که این اشتباه است زیرا بدون ثبات امنیتی و سیاسی مبتنی بر پایان دادن به اشغالگری و اعتراف به حقوق ملت فلسطین، هرگز امنیت اسرائیل محقق نمی شود.

وی تاکید کرد: قدس به این همه دوربین مداربسته نیاز ندارد و زیاده روی های اشغالگران در این زمینه نشانگر بی ثباتی روانی ساکنان و رهبران صهیونیست است؛ زیرا بسیاری از شهرهای جهان با هدف تحقق امنیت اجتماعی دوربین نصب می کنند اما اسرائیل برای تامین امنیت خود تلاش می کند و این دلیلی بر بی اعتمادی به اوضاع است.

اقدامات صهیونیستها علیه مردم فلسطین در حالی ادامه دارد که چند روز گذشته نیز نظامیان اسرائیل به ساختمان استانداری قدس در شهرک الرام در شمال شرق این شهر یورش بردند.

وزارت خارجه فلسطین نیز 14 آبان ماه با صدور بیانیه ای درباره پیامدهای ادامه سکوت بین ‌المللی در قبال جنایت‌های اسرائیل در حق اراضی و ملت فلسطین هشدار داد.

این وزارتخانه تاکید کرده بود که در مرحله کنونی شاهد تشدید بی سابقه ‌ای در جنگ راستگراهای حاکم اسرائیل و طرفداران تندرو آنها و شهرک ‌نشین‌های صهیونیست علیه مردم فلسطین، اراضی آنها، نهادهایشان، مقدسات و دارایی‌ شان در قدس اشغالی و در اطراف آن است و در کنار آن نیز، روند تدوین و تصویب قوانین تبعیض آمیز علیه مردم فلسطین و ماهیت آنها و پایداری ‌شان شدت بیشتری پیدا کرده است.