۰ نفر

سندرز ترامپ را تهدید کرد

۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۱
کد خبر: 313443
 سندرز ترامپ را تهدید کرد

پس از استعفای اجباری جف سشنز از وزارت دادگستری ایالات متحده، دموکرات‌ها انتقادات تندی را از رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دموکرات‌های آمریکا که اکنون با به‌دست آوردن کنترل مجلس آینده نمایندگان این کشور از اعتماد به نفس بیشتری در مواجهه با رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه این کشور برخوردار شده‌اند، انتقادات تندی را در خصوص استعفای اجباری جف سشنز از وزارت دادگستری آمریکا طرح کرده‌اند.

سشنز در نامه خود که به «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید تحویل شده بود، نوشت: «رئیس‌جمهور عزیر، به درخواست شما، استعفای خود را تقدیم می‌کنم.»

اکنون «متیو ویتیکر» تا انتصاب وزیر دادگستری بعدی، سرپرست این وزارتخانه خواهد بود. ویتیکر از وفاداران به ترامپ است.

نگرانی دموکرات‌ها بیش از هرچیز از خلل در ادامه بررسی پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکاست که به پیروزی دونالد ترامپ انجامیده بود. روسیه چنین اتهامی را رد می‌کند. حالا مسئولیت این پرونده با ویتیکر است که نگاه مثبتی به اقدامات «رابرت مولر» ندارد. رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا است.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس فعلی نمایندگان آمریکا که از او به‌عنوان رئیس بعدی مجلس نمایندگان نام می‌برند، اقدام ترامپ در مجبور کردن جف سشنز به استعفا را تلاشی رسوا خواند که در راستای پایان دادن به تحقیقات کمیسیون ویژه بررسی دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 صورت گرفته است.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت که نزدیک به دموکرات‌هاست هم به رئیس‌جمهور ایالات متحده هشدار داده که تحقیقات مولر باید بی‌وقفه ادامه یابد.

وی تاکید کرده که هرگونه اقدام به ایجاد مانع در روند تحقیقات بازرس ویژه، قابل پیگرد خواهد بود.

سندرز نیز شب گذشته در انتخابات سنا، جای خود را برای شش سال دیگر در این مجلس محکم کرد.

چاک شومر، رهبر اقلیت در سنای فعلی آمریکا نیز خواستار حفاظت از روند تحقیقات رابرت مولر، در خصوص دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا شده است.