۰ نفر

نشست سران سازمان‌های اطلاعاتی در مسکو آغاز بکار کرد

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۴۸
کد خبر: 313411
 نشست سران سازمان‌های اطلاعاتی در مسکو آغاز بکار کرد

هفدهمین نشست بین‌المللی سران سازمان‌های اطلاعاتی با شرکت نمایندگان بیش از 70 کشور جهان در مسکو آغاز بکار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این اجلاس دو روزه از امروز چهارشنبه با پیام رئیس جمهوری روسیه آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین در پیام خود خاطرنشان کرد: برای مبارزه موثر با تروریسم باید اعتماد بین دولت ها تقویت شود و مسئولیت کشورها در قبال اقدامات خود و شفافیت مقاصد آنها افزایش یابد.

در ادامه پیام پوتین که توسط آلکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه خوانده شد خطاب به شرکت کنندگان این نشست آمده است: نشست سنتی شما برای اتحاد جامعه جهانی علیه تروریسم با نقش هماهنگ کننده سازمان ملل برمبنای اصول پذیرفته شده و معیارهای بین المللی استوار شده است.

پوتین در پیام خود آورده است که جهان شاهد است که سازمان های تروریستی بین المللی سعی دارند در عرصه فضای مجازی فعالتر شوند و به همین دلیل به کار سازمان های اطلاعاتی و امنیتی توجه فراوان می شود و انتظارات از آنها نیز در کشورها بیشتر شده است.

رئیس جمهوری روسیه در پیام خود تصریح کرد: نیاز به انسجام بیشتر برای مقابله با چالش ها و تهدیدهای امنیتی جدید است و اولویت کار سازمان های اطلاعاتی ایجاد سیستم موثر سرکوبی فیزیکی، اطلاعاتی و ایدئولوژیکی سازمان های تروریستی و ازبین بردن سرکرده ها و اعضای خطرناک آن و جلوگیری از انتقالات تروریست ها (از یک کشور به کشور دیگر) است.

وی بر ضرورت مبادله اطلاعات عملیاتی بین سازمان های اطلاعاتی کشورهای مختلف و بکارگیری ساز و کارهایی برای مسدود کردن کانال های تغذیه مالی شبکه های تروریستی تاکید کرد.

آلکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه نیز در ادامه اجلاس که در آن 124 نفر نمایندگان سازمان های اطلاعاتی و امنیتی از 79 کشور شرکت دارند، گفت: روسیه از تمام امکانات خود برای سرکوبی گروه های تروریستی استفاده می کند.

وی در ادامه یادآوری کرد: سازمان های امنیتی روسیه پیش از برگزاری مسابقات جام جهانی در روسیه (در تابستان گذشته) از فعالیت شش گروه تروریستی که حملات تروریستی را تدارک دیده بودند جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: تروریست ها قصد داشتند به طرفداران فوتبال از کشورهای مختلف در مسکو حمله کنند که این نقشه ها خنثی شد.

بورتنیکوف خاطرنشان کرد: 70 کانون تروریست های بین المللی ازجمله 38 کانون گروه داعش در سال 2018 در روسیه شناسایی شد و 777 تروریست دستگیر شدند.

رییس سازمان امنیت فدرال روسیه همچنین گفت که تروریست های داعشی و سازمان القاعده در فضای مجازی متحد شده و درحال یارگیری و جذب اعضای جدید هستند.

وی ادامه داد: این گروه ها با وجود اینکه اعلام شده با یکدیگر اختلاف دارند در فضای مجازی متحد شده اند و از میان طرفداران اسلام رادیکال اعضای جدید به دست می آورند.

هفدهمین اجلاس سران سازمان های اطلاعاتی و امنیتی که امروز در مسکو با شرکت نمایندگان سازمان های اطلاعاتی 79 کشور و سازمان های بین المللی ازجمله سازمان ملل و سازمان پیمان امنیت جمعی آغاز بکار کرد فردا پنجشنبه نیز ادامه می یابد و خبرنگاران در این اجلاس حضور ندارند.