۰ نفر

مقام ارشد نظامی لیبی در روسیه چه می‌کند؟

۱۶ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۴۱
کد خبر: 313398
مقام ارشد نظامی لیبی در روسیه چه می‌کند؟

فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی از سفر خلیفه حفتر به مسکو در رأس هیئتی عالیرتبه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خلیفه حفتر فرمانده کل نیروهای مسلح لیبی امروز در مسکو با "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه دیدار کرد.

دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حفتر و شایگو در نشستی مفصل درباره تازه‌ترین تحولات لیبی و راه‌های حل موجود و تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه حفتر امروز به منظور دیدار با مقامات بلندپایه روس و بررسی تازه‌ترین تحولات منطقه و روابط دوجانبه در رأس هیئتی عالیرتبه وارد مسکو شده است.

سفر حفتر به مسکو پیش از شرکت او در کنفرانس بین‌المللی حل بحران لیبی که قرار است روزهای دوازدهم و سیزدهم ماه جاری میلادی در شهر "پارلمو" ایتالیا برگزار شود صورت گرفته است.

لیبی از زمان سرنگونی معمر القذافی در سال 2011 میلادی تاکنون صحنه اختلافات و درگیری‌‌های شدید بر سر قدرت است. این اختلافات منجر شده که لیبیایی‌ها نتوانند دولت یکپارچه‌ای در این کشور تشکیل دهند، به‌گونه‌ای که در شرق پارلمان لیبی اداره امور را در دست دارد و در غرب نیز دولت وفاق ملی که نتوانسته از پارلمان رأی اعتماد بگیرد بر سر کار است. این در حالی است که در پی نبود دولت یکپارچه در لیبی این کشور با خلأ امنیتی مواجه است.

گفتنی است که طرف‌های درگیر در لیبی در ماه می گذشته در پاریس بر سر برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در دهم دسامبر آینده به توافق رسیدند.