۰ نفر

یک روزنامه آمریکایی مطرح کرد

آمریکایی‌ها نگران حملات تلافی جویانه ایران

۷ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۴۱
کد خبر: 311328
آمریکایی‌ها نگران حملات تلافی جویانه ایران

یک روزنامه آمریکایی با تکیه بر ادعای حضور نظامی ایران در سوریه نوشت: اگرچه کاخ سفید از مداخله نظامی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در سوریه علیه نیروهای مورد حمایت ایران استقبال می‌کند مقامات نظامی آمریکایی نسبت به حملات تلافی جویانه هشدار داده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که رژیم صهیونیستی یک کارزار نظامی تهاجمی را در سراسر سوریه علیه گروه‌های مورد حمایت ایران آغاز کرده است. این اقدام اگرچه از سوی کاخ سفید مورد استقبال و تقدیر قرار گرفته، نگرانی‌هایی را در میان بسیاری از مقامات نظامی آمریکا ایجاد کرده است. مقامات نظامی آمریکا با وجود استقبال از حملات اخیر این رژیم در سوریه به بهانه مقابله با ایران، می‌گویند که اگر ایران اعتقاد داشته باشد که آمریکا در پشت این حملات قرار دارد نیروهای مورد حمایتش ممکن است در عراق و سوریه هدف قرار گیرند. یک مقام ارشد نظامی آمریکا در این باره گفت: این موضوعی بسیار نگران کننده برای ماست.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، رژیم صهیونیستی در طول ۱۸ ماه گذشته به بهانه ممانعت از انتقال سلاح به حزب الله لبنان و جلوگیری از آنچه تلاش ایران برای ایجاد پایگاه نظامی در سوریه می‌خواند به حدود ۲۰۰ هدف در سوریه حمله کرده است. پنتاگون ادعا می‌کند که این رژیم سرخود عمل می‌کند و عملیات‌هایش در سوریه مستقل است، هر چند که واشنگتن از حق این رژیم برای دفاع از خود در برابر تهدیدات دفاع می‌کند.

وال استریت ژورنال به نقل از شان رابرتسون، سخنگوی پنتاگون نوشت که اگر اقدامی در سوریه سبب شود نیروهای نظامی آمریکا در خطر قرار گیرند فرمانداران نظامی دست به اقدامات متناسب خواهند زد و نیروهای آمریکایی همواره آماده دفاع از خود هستند.

یک سخنگوی کاخ سفید نیز با ادعای تلاش ایران برای تقویت حضور نظامی‌اش در سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد که ایران و حزب الله نباید اجازه ساخت یک زرادخانه در مرز اراضی اشغالی که منطقه را نیز تهدید می‌کند داشته باشند.

به نوشته این روزنامه چاپ آمریکا، با این حال مقامات نظامی آمریکا نسبت به اقدامات تلافی جویانه هشدار داده‌اند. نگرانی آنها این است که ایران معتقد است حملات رژیم صهیونیستی از اطلاعاتی نشأت می‌گیرد که آمریکا در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده‌اند و در نتیجه آنها توانسته‌اند چنین حملاتی را انجام دهند. این مقامات می‌گویند که نیروهای مورد حمایت ایران می‌توانند حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی به ویژه در عراق انجام دهند، جایی که بیش از ۵۰۰۰ نیروی آمریکایی در آن حضور دارند.