۰ نفر

رسانه فرانسوی:

بن سلمان در ۱۵ دقیقه برای فریب جهان تلاش کرد

۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۰۳
کد خبر: 310519
بن سلمان در ۱۵ دقیقه برای فریب جهان تلاش کرد

یک رسانه فرانسوی نوشت: بعد از جنایت قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی در ۱۵ دقیقه تلاش کرد که جهان را دراین باره فریب دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مجله فرانسوی لو پوآن "Le Point " نوشت: ظهور ولیعهد سعودی همراه با فرزند جمال خاشقجی در کاخ یمامه شهر ریاض و لبخندهای ساختگی او و گرفتن عکس های سلفی در اجلاس سرمایه گذاری در شهر ریاض نتوانست جهان را بفریبد.

این مقاله افزود: با وجود بحران عربستان درحال حاضر، بن سلمان چهارشنبه در اجلاس سرمایه گذاری در هتل رتیز کارلتون شهر ریاض خندان ظاهر شد.

به نوشته این مقاله، بن سلمان بعد از 15 دقیقه نشستن در صندلی های ریف جلوی اجلاس سرمایه گذاری در کنار عبدالله دوم شاه اردن، با شرکت کنندگان در این اجلاس عکس های سلفی گرفت.

این مجله فرانسوی تصریح کرد: محمد بن سلمان در انجام این رفتارها برای "حفظ آبروی خود" فروگذار نکرد.

این مجله به عکس منتشر شده از ولیعهد سعودی و صلاح فرزند جمال خاشقجی اشاره کرد و نوشت: این عکس در سراسر جهان منتشر شد. در قلب کاخ یمامه در ریاض، ولیعهد ِ مضطرب با جوانی دست داد که نگاهی نافذ به او داشت.

شبکه سی ان ان آمریکا اعلام کرد که صلاح خاشقجی و خانواده اش (زیر فشارهای وارده به مقامات ریاض) توانستند خاک عربستان را به مقصد آمریکا ترک کنند. آنها در اقامت اجباری قرار داشته و ممنوع الخروج بودند.

مجله فرانسوی به نقل از منال الشریف از فعالان زن عربستانی که مسئولان سعودی در سال 2011 میلادی او را به خاطر رانندگی مدتی بازداشت کرده بودند، نوشت: تصویر ولیعهد به همراه صلاح خاشقجی به من احساس تهوع می دهد. آنها صلاح را که ممنوع الخروج بود، به کاخ یمامه کشاندند تا برای پدرش به او تسلیت بگویند