۰ نفر

ای پی جی : پاکستان در مبارزه با پولشویی قوی‌تر عمل کند

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۵۹
کد خبر: 308743
ای پی جی : پاکستان در مبارزه با پولشویی قوی‌تر عمل کند

گروه ویژه مبارزه با پولشوییِ آسیا- پاسفیک (APG) از دولت پاکستان خواست که اقدامات موثرتری برای مبارزه با پولشویی و کمک مالی به تروریست ها بردارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، با ورود گروه ویژه مبارزه با پولشوییِ آسیا- پاسفیک (APG)، دور جدید گفت و گو و مذاکرات دولت پاکستان با مقامات بلند پایه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از روز دوشنبه شانزدهم مهرماه در اسلام آباد آغاز شد.

یک تیم از گروه آسیا و اقیانوس آرام وابسته به کارگروه ویژه اقدام مالی از کشورهای آمریکا، انگلیسی، ترکیه، اندونزی چین و مولداوی در سفر به اسلام آباد ضمن دیدار با مقامات دولتی پاکستان درباره اقدامات انجام شده از سوی دولت پاکستان برای مباره با پولشویی و ضد تامین مالی تروریسم به تبادل نظر پرداختند.

به گفته منابع رسانه ای ، گروه ویژه اقدام مالی FATF از اقدامات دولت پاکستان در خصوص امور محوله برای خروج این کشور از لیست خاکستری اعلام رضایت کرده است ولی از دولت این کشور خواسته است که در مسیر مبارزه با پولشویی اقدامات بیشتری انجام دهد.

بر اساس برخی اخبار، اعضای این گروه در آخرین جلسه و دیدارهای خود، با مقامات پاکستان مذاکره کرد و گزارشی در خصوص روند امور به آنان ارائه داد.

گروه ویژه مبارزه با پولشوییِ آسیا- پاسفیک (APG)، ماه ژوئیه سال 2019 گزارش مربوط به پاکستان را منتشر می کند.

 نام پاکستان در ماه ژوئن ( خرداد) پس از نشست کارگروه ویژه اقدام مالی که در پاریس برگزار شد در لیست خاکستری قرار گرفت.

بازرسان سازمان ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم همچنین از نزدیک در جریان اقدامات دولت پاکستان در نظارت بر نقل و انتقال منابع مالی گروه های و سازمان های غیر دولتی، بنگاه های مالی و شرکت های خصوصی قرار گرفتند.

تیم'FATF' همچنین اصلاح برخی قوانین مالی پاکستان برای بررسی و مراقبت بیشتر فعالیت های مالی شرکت ها و سازمان های مشکوک در این کشور را خواستار شد.

دولت پاکستان در دیدار با اعضای هیات کارگروه ویژه اقدام مالی تلاش می کند تا با ذکر لوایح و اقدامات قانونی صورت گرفته در مجلس ملی برای ریشه کنی پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریسم نظر آنها را برای خارج کردن نام پاکستان از لیست خاکستری به خود جلب کند.

در این راستا دولت پاکستان بنیاد خیریه 'الرحمان' را غیر قانونی اعلام کرد، این بنیاد متهم به جمع آوری منابع مالی از طریق مردم و انتقال آن به گروه های تروریستی است.