۰ نفر

چین بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در جهان را جذب کرد

۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 308486
چین بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در جهان را جذب کرد

نهاد کنفرانس و توسعه تجارت سازمان ملل موسوم به یونکتاد در تازه ترین گزارش خود آورده است چین بیشتری سرمایه گذاری خارجی مستقیم در جهان را در نیمه اول سال 2018 میلادی جذب کرده است.

به گزارش شینهوا روز پنجشنبه گزارش کرد 'یونکتاد' اعلام کرده که چین موفق شده است در این مدت 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مستقیم (اف دی آی) جذب کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این در شرایطی است که میزان سرمایه گذاری خارجی مستقیم جذب شده در سراسر جهان نزدیک به 41 درصد کاهش یافته و از 794 میلیارد دلار در دوره مشابه سال 2017 میلادی به 470 میلیارد دلار رسیده است.

'جیمز جان' از مسئولان یونکتاد در مصاحبه ای خاطر نشان کرد که پیش بینی های دقیقی درباره سرمایه گذاری مستقیم خارجی نداریم اما به نظر نمی رسد شرایط در ماه های آینده نیز خوشبین کننده باشد و فراز و فرودهای زیادی در 'اف دی آی' به ثبت خواهد رسید.

وی اما گفت که پیش بینی ها این است که چین به رغم بالا رفتن هزینه تولید و درگیری های تجاری که دارد باز هم در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی مستقیم شاهد رشد باشد.

چین بر اساس فهرست یونکتاد موفق شده است بزرگترین مقصد سرمایه گذاری خارجی مستقیم دنیا باشد و پس از آن انگلستان با جذب 66 میلیارد دلار و سپس آمریکا با جذب 46 میلیارد دلار در رده های دوم و سوم قرار گرفته اند.

در سال 2017 میلادی میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین به 135 میلیارد دلار رسید و در مقایسه با یک سال قبل از آن 7.9 درصد فزونی گرفت.

وزارت بازرگانی چین گزارش کرده که اصلاح در ساختار سرمایه گذاری و توزیع آن و بهبود محیط سرمایه گذاری از علت های رشد اف دی آی در سال گذشته میلادی بوده است.

یکی از مهمترین بخش هایی که در سال گذشته میلادی سرمایه گذاری خارجی بالایی جذب کرده بخش فناوری های پیشرفته بوده که سرمایه گذاری در آن بیش از 93 درصد افزایش یافته است.

سرمایه گذاری چین در سال گذشته میلادی در 174 کشور و منطقه با حدود 29 و نیم درصد افزایش و در شش هزار و 236 موسسه به 120 میلیارد دلار رسید.