۰ نفر

وزیر خارجه چین: شیشه روابط با آمریکا شکسته شده است

۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۱۶
کد خبر: 303841
وزیر خارجه چین: شیشه روابط با آمریکا شکسته شده است

وزیر خارجه و عضو ارشد شورای دولتی چین در اظهاراتی کم سابقه و انتقادی از آمریکا، راهبردهای این کشور را زیر سوال برد و تاکید کرد شیشه روابط دو کشور شکسته شده است.

به گزارش شینهوا، 'وانگ یی' روز شنبه در نشست شورای روابط خارجی در نیویورک خاطر نشان کرد آمریکا دچار راهبردهایی بر اساس سوء تفاهم و قضاوت های نادرست است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی شرایط نامناسب در روابط دو کشور را مورد توجه قرار داد و گفت باید برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرد اما آنچه امروز دیده می شود شکسته شدن شیشه روابط است که به آسانی نیز بازسازی نخواهد شد.
این دیپلمات ارشد چین با اشاره به اینکه آمریکا می گوید چین به دنبال تسلط بر دنیا است، تصریح کرد: همین قضاوت های نادرست روابط را به این شکل تیره کرده است.
'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و در نشست های حاشیه ای آن، بارها لبه انتقادهای تیز خود را متوجه چین کرد و این کشور را به نفوذ در انتخابات میان دوره ای آمریکا، تلاش برای درهم کوبیدن بزرگترین اقتصاد دنیا با جنگ تجاری و سرقت فناوری و فرصت های شغلی آمریکایی ها متهم کرد.
با این حال وزیر خارجه چین تاکید کرد وجود چنین اختلافاتی به دلیل شکل متفاوت نظام های دو کشور، طبیعی است اما لازم است مقامات این اختلافات را با درایت مدیریت کنند.
وی تاکید کرد ما به دنبال گرفتن جایگاه آمریکا در دنیا و ایجاد یک نظم دیگر نیستیم ولی وضعیتی که واشنگتن ایجاد کرده نوعی خود زنی است و مناسبات را به قهقرا برده است.