۰ نفر

ظریف بر اهمیت نقش هلند در برجام تاکید کرد

۷ مهر ۱۳۹۷، ۰:۰۹
کد خبر: 303645
ظریف بر اهمیت نقش هلند در برجام تاکید کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای هلندی خود بر نقش این کشور در برجام تاکید کرد و آن را ستود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف عصر جمعه در دیدار استف بلاک که در حاشیه هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد، درباره برجام، مسایل منطقه ای و سازوکار ویژه اروپا برای تامین منافع اقتصادی ایران از توافق هسته ای گفت و گو کرد.

هلند همچنین نقش تسهیلگر را در قطعنامه 2231 تا پایان سال جاری میلادی به عهده دارد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی و غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و امور بین الملل نیز در این دیدار حضور دارند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای شرکت در هفتاد و سومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.

وی علاوه بر همراهی رئیس جمهوری در دو سخنرانی گرامیداشت نلسون ماندلا و مجمع عمومی، دیدارهایی با وزیران خارجه گروه 1+4 داشت.

ظریف همچنین در نشست ایران و گروه 1+4 حضور یافت و پس از آن به اتفاق فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه حمایت از برجام و ایجاد ساز و کار ویژه برای تامین منافع اقتصادی ایران را قرائت کرد.

همچنین ظریف روز گذشته با همتایان عمانی و هندی خود دیدار کرد و پس از آن در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه مربوط به فرایند آستانه درباره سوریه حضور یافت.

وی صبح امروز با وزیران خارجه رومانی، پاراگوئه، اسلوونی، نروژ، ونزوئلا و قطر هم دیدار کرد و ریاست مجمع گفت و گوهای همکاری آسیا را با حضور وزیران خارجه و چندین معاون وزیر بر عهده گرفت.

وزیر امور خارجه همچنین با همتایان پرتغالی و آلمانی، سوئدی و کره جنوبی خود دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف روز پنج شنبه پرکار دیپلماتیک خود را با شرکت در ضیافت شام به میزبانی قطر به پایان رساند.

وی برنامه های روز جمعه خود را با مصاحبه با شکبه سی بی اس بخش فیس د نیشن آغاز و پیش از این با وزیران خارجه الجزایر و اتریش دیدار و گفت و گو کرد.