۰ نفر

ترامپ: از برجام خارج شدیم و ایران در حال فروپاشی است

۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 303475
ترامپ: از برجام خارج شدیم و ایران در حال فروپاشی است

رئیس‌جمهور آمریکا که به طرح ادعاهای غیرواقعی و مبالغه‌آمیز درباره دستاوردهای خود و دولتش شهرت دارد ادعا کرده بعد از خروج آمریکا از برجام، ایران در حال فروپاشی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که به طرح ادعاهای غیرواقعی و مبالغه‌آمیز درباره دستاوردهایش شهرت دارد در مصاحبه‌ای که بامداد جمعه منتشر شده مدعی شده ایران بعد از خروج آمریکا از برجام در حال فروپاشی است.

ترامپ در مصاحبه‌ با یک رسانه آمریکایی (news3lv.com) بعد از برشمردن دستاوردهای ادعایی‌اش در خصوص کره شمالی گفت: «این تازه یکی از کارهای بسیار زیادی است [که من انجام داده‌ام]. توافق ایران را ببینید. ما توافق ایران را لغو کردیم. یکی از بدترین توافق‌هایی بود که من دیده‌ام با مذاکره به دست آمده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: «ما به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم؛ این توافق را لغو کردیم و حالا آن کشور در حال فروپاشی است. شاید توافق جدیدی بکنیم، ولی آن توافق، توافق بهتری خواهد بود. ولی ایران دارد فرومی‌پاشد.»

ترامپ در ادامه مدعی شد: «وقتی که من روی کار آمدم مسئله این بود که ایران چه زمانی کل خاورمیانه را می‌گیرد. حالا آنها فقط می‌خواهند دوام بیاورند.»

«دونالد ترامپ» ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد.

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

دولت آمریکا به عنوان بخشی از این کارزار، کارگروهی مشترک همراه با رژیم صهیونیستی تشکیل داده که هدف آن تحریک به اغتشاش و ناآرام کردن ایران است.  شواهد متعدد همچنین حاکی است حمایت از تجزیه‌طلبی و ناآرام کردن مرزهای ایران در رأس برنامه‌های ضدایرانی کاخ سفید قرار دارد.

علی‌رغم این، این سیاست‌های دولت ترامپ تازگی ندارد و تلاش برای براندازی نظام ایران از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره در دستور کار دولت‌های مختلف آمریکا قرار داشته، اما همواره ناکام مانده است.