۰ نفر

تظاهرات مردم بصره در حمایت از «الحشد الشعبی» و ایران

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۲۰
کد خبر: 300936
تظاهرات مردم بصره در حمایت از «الحشد الشعبی» و ایران

صدها نفر از ساکنان استان بصره با برگزاری تظاهرات در حمایت از سازمان «الحشد الشعبی» و ایران، تلاش برخی طرف‌ها برای منحرف کردن مسیر اصلی اعتراضات مردمی در این استان را محکوم کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پس از حملات متعددی که برخی خرابکاران نفوذی میان معترضان شرکت‌کننده در تظاهرات‌های اخیر در بصره به مقرهای سازمان «الحشد الشعبی» و آتش زدن برخی از آنها، صدها نفر از مردم این استان در حمایت از نیروهای الحشد، دیروز (شنبه 15 سپتامبر) تظاهرات کردند.

به نوشته پایگاه خبری «اخبار العراق»، صدها نفر از ساکنان بصره با برگزاری تظاهرات در حمایت از الحشد الشعبی، تعدی به مقرهای این سازمان در استان از سوی افرادی که بابت این کار، پول دریافت کرده بودند را محکوم کردند.​

تظاهرات‌کنندگان تاکید کردند که این افراد به دنبال ایجاد فتنه میان مردم بصره و الحشد بودند اما مردم این استان در کنار الحشد که برای دفاع از خاک و مقدسات عراق، فداکاری و ایثار کرده، باقی می‌مانند.

زنان و مردان شرکت‌کننده در این تظاهرات با در دست داشتن تصاویری از شهدای الحشد الشعبی در نبرد  با داعش و پلاکاردهایی که روی آنها شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود و نیز پرچمهای ایران و عراق، هرگونه تعدی به نیروهای الحشد و حمله به کنسولگری ایران را محکوم کردند.

استان بصره طی چند هفته اخیر شاهد، تشدید تظاهرات‌های مردمی در اعتراض به وضعیت بد خدمات رسانی، آلودگی آبها، کمبود برق، بیکاری و ...بود و در این میان، برخی افراد خرابکار با به آتش کشیدن ساختمان‌های دولتی، مقرهای نیروهای الحشد و آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی و آتش زدن ساختمان کنسولگری ایران، تلاش کردند تا مسیر اعتراض‌ها را منحرف کنند.