۰ نفر

رئیس هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل:

خروج آمریکا از نهادهای سازمان ملل باعث تاسف است

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 300493
 خروج آمریکا از نهادهای سازمان ملل باعث تاسف است

رئیس هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد مواجهه با مشکلات جهانی را تنها در سایه همکاری بین‌المللی ممکن دانست و گفت: خروج آمریکا از نهادهای این سازمان باعث تاسف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از ایرنا، میروسلاو لایچاک روز جمعه این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره خروج آمریکا از نهادها مهم سازمان ملل و موافقتنامه های بین المللی اظهار کرد.

وی افزود: در سپتامبر سال گذشته که با دونالد ترامپ دیدار کردم او خیلی روشن گفت که سازمان ملل متحد نقش مهمی در مسایل جهانی دارد و باید از تمام ظرفیت های آن استفاده شود و ما می خواهیم برای محقق شدن همه این ظرفیت ها پشتیبانی کنیم.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه داد: اما در این زمان دیده ایم که آمریکا از چندین نهاد مهم وابسته به سازمان ملل متحد همچون شورای حقوق بشر خارج شده است.

لایچاک با ابراز تاسف از این تصمیم دولت ترامپ، اضافه کرد: وقتی در کنار هم هستیم برای مواجهه با مشکلات جهانی قوی تر هستیم. می خواهم بگویم که این در باز است و بسیار خوشحال خواهیم شد که آمریکا تصمیم بگیرد به این نهادها و موسسات سازمان ملل متحد بازگردد.

هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا چهار روز دیگر به پایان می رسد.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در کاخ سفید، آمریکا از پیمان های بین المللی همچون آب و هوایی پاریس، نفتا، ترانس پاسفیک و برجام و همچنین از نهادهای بین المللی چون یونسکو و شورای حقوق بشر خارج شده و کمک به آژانس امداد و اشتغال آورگان فلسطینی را قطع و دادگاه کیفری بین المللی را تهدید کرده است.