۰ نفر

6 نماینده دیگر از ائتلاف العبادی بیرون آمدند

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۵
کد خبر: 300478
 6 نماینده دیگر از ائتلاف العبادی بیرون آمدند

شش نماینده دیگر پارلمان عراق عضو ائتلاف انتخاباتی النصر به رهبری حیدرالعبادی، عضویت و امضای خود را از این ائتلاف پس گرفتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری الغدپرس عراق روز جمعه سندی منتشر کرده که بر اساس آن شش نماینده طی نامه ای به رهبر ائتلاف النصر و نیز رئیس پارلمان عراق اعلام کردند که از این ائتلاف خارج می شوند.

بر اساس این سند، نمایندگان جدا شده از ائتلاف النصر بزودی ائتلاف جدیدی تشکیل داده و برنامه های خود را اعلام می کنند.

این خبر دو روز پس از آن صورت می گیرد که ائتلاف النصر با وجود توصیه مرجعیت عالی عراق مبنی بر نامزد نکردن چهره های قدیمی برای پست نخست وزیری در دوره جدید، بار دیگر تاکید کرده بود که تنها گزینه آن حیدرالعبادی است، هر چند شخص العبادی دیروز چهارشنبه اعلام کرد که دیگر نامزد این پست نخواهد شد.

ائتلاف النصر با کسب 42 کرسی در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق (22 اردیبهشت) پس از فهرست های انتخاباتی 'سائرون' (مقتدا صدر) با 54 کرسی و الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، در مقام سوم ایستاد.

این ائتلاف در هفته های اخیر بدلیل برخی مواضع العبادی از جمله اعلام همراهی با بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران و نیز برکناری فالح فیاض رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی از همه سمت های دولتی خود، دچار اختلاف درونی شد و بسیاری از اعضا از آن جدا شده و به ائتلاف های دیگر از جمله الفتح پیوستند.

پارلمان جدید عراق قرار است در جلسه فردا شنبه خود رئیس پارلمان و دو نائب آن را انتخاب و احتمالا در مورد موضوع تشکیل (ائتلاف) فراکسیون بزرگ پارلمانی که اختیار تشکیل دولت را دارد، نیز تصمیم گیری کند.