۰ نفر

نیکی هیلی: هدف ما تحریم نفتی ایران است

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 300191
نیکی هیلی: هدف ما تحریم نفتی ایران است

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفته است که واشنگتن به فشار علیه ایران تا آنجایی ادامه می‌یابد که «آنها مجبور شوند فکری درباره موشک‌های بالستیکشان بکنند».

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، نماینده آمریکا در سازمان ملل در یک مصاحبه ادعاهایی علیه ایران، روسیه و سوریه مطرح کرد و بر ادامه فشارهای اقتصادی علیه مردم ایران تاکید کرد.

«نیکی هیلی» در مصاحبه با «فاکس نیوز» مدعی شد که ایران «قطعا یک برهم زننده و مختل کننده اوضاع در سوریه است. ما می‌بینیم که آنها در تلاش برای این هستند که تهدیدی برای اسرائیل باشند. آنها در حال ایجاد کردن جنگ‌های نیابتی در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) هستند و به همین دلیل است که ما از برجام خارج شدیم».

نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره بازگشت غیرقانتونی تحریم‌های این کشور علیه ایران بعد از خروج از برجام گفت: «ما (فروش) نفت آنها را هدف قرار خواهیم داد، ما بانک‌های خارجی آنها را هدف قرار خواهیم داد و آنها واقعا درد ناشی از اقدامات ما را حس خواهند کرد».

هیلی با رد مواضع افرادی از قبیل «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا درباره ایران و برجام مدعی شد: «حداقل رئیس‌جمهور ترامپ دارد این را می‌گوید که ما نمی‌توانیم بیش از این (در قبال ایران) صبر کنیم و همین حالا باید کاری بکنیم. ایران دارد درد (ناشی از اقدامات آمریکا) را حس می‌کند. آنها احساس ضعف می‌کنند و ما تا جایی که آنها مجبور شوند فکری درباره موشک‌های بالستیکشان و حمایتشان از تروریسم بکنند، به فشارها ادامه می‌دهیم».

وی در بخش دیگری از اظهاراتش در این مصاحبه، باز هم ادعاهایی درباره «مردم ایران» و «اعتراض‌های آنها» مطرح کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین بار دیگر دشمنی خود و دولت این کشور با جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران را به وضوح بیان کرد.

مجری فاکس نیوز درباره تدارک ارتش سوریه برای عملیات در ادلب و ادعاها درباره «حمه شیمیایی» در این استان سوال کرد.

هیلی گفت: «همه ما شایعه‌ها درباره سلاح‌های شیمیایی را شنیده‌ایم و اقدام‌های و اظهارات قبلی ادعایی درباره کلاه سفیدها یا دیگرانی که آماده حملات ساختگی شیمیایی هستند را شنیده‌ایم».

مجری پرسید: «ما قبلا دیده‌ایم که رئیس‌جمهور (ترامپ) قبلا در سوریه اقدام نظامی ترتیب داده است. اگر یک خط قرمز دیگر عبور شود، آیا باید انتظار یک اقدام نظامی دیگر را داشت؟»

نماینده آمریکا در سازمان ملل اینطور جواب داد: «ما به سوری‌ها، روس‌ها و ایرانی‌ها دو باره هشدار داده‌ایم که از سلاح‌های شیمیایی استفاده نشود، شما دو بار از این سلاح استفاده کردید و رئیس‌جمهور ترامپ دو باره در پاسخ به شما اقدام کرده است. دوباره ما را امتحان نکنید چرا که به نظر من، مخاطرات برای آنها بسیار زیاد است».

هیلی در بخش دیگری از این مصاحبه، دوباره سراغ برجام رفت و در دفاع از مواضع رئیس‌جمهورش گفت: «او رهبری خروج از توافق ایران را برعهده گرفت و همه جهان را دارد مجبور می‌کند که اذعان کنند، رفتار ایران درست نبوده است».

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: «ما دیگر به کسانی که علیه آمریکا هستند یا "مرگ بر آمریکا" می‌گویند یا کاری کنند که ضد آمریکایی باشد، پولی نمی‌دهیم».

تاکید هیلی بر «ندادن پول» به دشمنان آمریکا از قبیل ایران در حالی صورت گرفته که طی سالی‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بهانه‌های مختلف دارایی‌های ایران را بلوکه کرده و دادگاه‌های آمریکایی هم از محل این پول‌ها به غارت اموال مردم ایران پرداخته‌اند.

ادعاهای این مقام ارشد دولت ترامپ در شرایطی انجام شده که آمریکا در اقدامی مغایر با تعهدات اعلامی خود و همچنین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل از توافق برجام خارج شده است.