۰ نفر

مسکو: ادعاهای انگلیس نشانه‌ای از تضعیف فرهنگ سیاسی است

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۳۰
کد خبر: 299250
مسکو: ادعاهای انگلیس نشانه‌ای از تضعیف فرهنگ سیاسی است

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد، ادعاهای مطرح شده از سوی انگلیس درخصوص نقش مسکو در ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روس در سالزبری نشانه‌ای از تضعیف فرهنگ سیاسی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون روسیه اظهار کرد: پیش از این نیز گفته‌ام که متأسفانه ما در یک دوره تضعیف فرهنگ سیاسی زندگی می‌کنیم. وقتی چنین سخنی مطرح می‌کنم، در وهله اول منظورم همکاران انگلیسی ما است.

وی ادامه داد: من این مساله را با احساس تأسف مطرح می‌کنم زیرا انگلیس کشوری است که دارای سنت‌های دیرین است.

نبنزیا تصریح کرد: اتفاقاتی که اکنون رخ می‌دهد، تعرض مشخص علیه سنت‌های دیرینی است که ما بر اساس آن به ملت انگلیس احترام می‌گذاریم.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در این گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد، هر چند به طور مستقیم اتهاماتی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کشورش مطرح نشده است به طور مشخص اشاره‌هایی مطرح شده که بر اساس آن، مقام‌های روسی در ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس در سالزبری انگلیس دست داشته‌اند.

وی اظهار کرد: دشوار می‌توان تصور کرد که دادگاهی جدی حتی در انگلیس بپذیرد که ادعاهای مطرح شده از سوی طرف انگلیسی را در این زمینه بشنود.

نبنزیا با اشاره به رویکرد انگلیس در قبال پرونده اسکریپال، گفت: یک فناوری سیاسی کاملا کارآمد و منحصر به فرد ایجاد شده که اساس آن طرح اتهامات بدون نیاز به اثبات است.