۰ نفر

هشدار روسیه در مورد حمله شیمیایی در ادلب

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 298928
هشدار روسیه در مورد حمله شیمیایی در ادلب

سخنگوی وزارت دفاع روسیه مدعی شد که تروریست های ضد سوری برنامه ریزی کرده اند که امشب دست به صحنه سازی شیمیایی در ادلب بزنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ژنرال ایگور کوناشنکوف» با بیان این خبر در جمع خبرنگاران افزود: روز گذشته تروریست ها در ادلب نشستی داشتند و در آن سناریوی صحنه سازی شیمیایی با استفاده از مواد شیمیایی سمی تایید شد.

وی ادامه داد: بر اساس این سناریو، ارتش سوریه با استفاده از مواد شیمیایی به غیرنظامیان حمله می کند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: براساس اطلاعاتی که داریم این صحنه سازی تحریک آمیز باید امشب در مناطق جسر الشغر، سراکاب، تفتاناز و سرمین صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روسیه با دقت اوضاع منطقه را تحت نظر دارد، ادامه داد: برای اجرای این سناریو، دوستان به اصطلاح خارجی انقلابیون در سوریه (حامیان خارجی گروه های تروریستی) پیام آغاز صحنه سازی شیمیایی را صادر خواهند کرد.

روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه روز گذشته درتهران در مورد صحنه سازی شیمیایی و پیامدهای توطئه تروریست ها در این مورد هشدار دادند.

روسیه از دو هفته پیش تاکنون، با انتشار بیانیه هایی از سوی وزارت دفاع و وزارت خارجه خود بارها مدعی برنامه ریزی تروریست ها برای صحنه سازی شیمیایی در ادلب شده است.

همزمان آمریکا نیز دولت قانونی سوریه را متهم به برنامه ریزی برای حمله شیمیایی به ادلب کرده است و به این کشور و حامیان آن (ایران، روسیه و ترکیه) در این خصوص هشدار داده است.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شده است که احتمال دسترسی تروریست های ضد سوری و مخالفان بشار الاسد به تسلیحات شیمیایی مورد ادعایی روسیه احمقانه است و واقعیت گزاره های روسیه را رد می کند.