۰ نفر

اجلاس سه جانبه تهران در صدر اخبار ایتالیا

۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۴
کد خبر: 298677
 اجلاس سه جانبه تهران در صدر اخبار ایتالیا

دیدار سه جانبه در تهران میان سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در رابطه با سوریه، در صدر اخبار رسانه‌های ایتالیایی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) روز جمعه با عنوان ' اجلاس ایران، روسیه، ترکیه در خصوص ادلیب' نوشت: رئیسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه امروز در نشستی سه جانبه در تهران درباره جنگ در سوریه و بویژه امکان حمله نظامی به ادلب، منطقه ای که بر اساس توافق آستانه میان مسکو و تهران و آنکارا، تحت کنترل ترکیه است، به بحث و گفت وگو می پردازند.

آنسا افزود: نشست امروز، سومین اجلاس میان حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان است. روزگذشته (پنجشنبه) سازمان ملل از تشدید تنش نظامی از سوی رژیم دمشق و روسیه در شمال غرب سوریه و به خطر افتادن بیش از 3 میلیون غیر نظامی در این منطقه ابراز نگرانی کرد. ادلب آخرین منطقه سوریه است که ضامن های آستانه متعهد به نجات آن شده اند.

روزنامه لارپوبلیکا نیز در تارنمای خود با عنوان 'آغاز اجلاس ایران، ترکیه و روسیه در باره آینده ادلیب در سوریه' نوشت: رئیسان جمهوری این سه کشور برای شرکت در یک اجلاس برای سرنوشت ادیب که آخرین سنگر شورشیان (تروریست ها) است در پایتخت ایران جمع شده اند.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در آغاز اجلاس اظهار کرد که 'آمریکا باید از سوریه خارج شود. مبارزه با تروریسم در ادیب اجتناب ناپذیر است'.

پوتین، روحانی واردوغان برای تعریف محدودیت های عملیات نظامی قریب الوقوع رژیم دمشق برای آزاد سازی ادلیب در تهران با یکدیگر گفت و گو می کنند. یکی از موضوعات مورد بحث نیز تحریم های اقتصادی آمریکا علیه این سه کشور است.

اردوغان خاطرنشان شد: در ادلب خطر قتل و عام و موج جدید پناهندگان به سوی ترکیه وجود دارد. در آنجا 3.5 میلیون تن زندگی می کنند و اگر یک فاجعه بوقوع بپیوندد، مقصد اول مردم ترکیه خواهد بود و ما توان پذیرش پناهندگان را نداریم. باید یک راه حل ملی پیدا کرد.

رئیس جمهوری روسیه نیز د باره خطر استفاده از سلاح شیمیایی از سوی شورشیان سوریه صحبت کرده و از همتایان خود دعوت کرد تا برای بهبود اوضاع در سوریه همکاری کنند.

چند روز پیش دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشته بود: بشار الاسد رئیس جمهوی ر سوریه نباید به ادلب حمله کند. روس ها و ایرانی در صورتی که در این فاجعه انسانی مشارکت کنند، مرتکب اشتباه بزرگی می شوند و صدها هزار تن ممکن است کشته شوند.

سازمان ملل نیز روز گذشته ( پنجشنبه ) ابراز نگرانی از تشدید تنش نظامی از سوی دمشق و روسیه در شمال غرب سوریه کرد و هشدار داد که در میان بیش از 3 میلیون غیر نظامی دراین منطقه، یک میلیون کودک هستند.

این روزنامه در پایان نوشت: اجلاس امروز درباره بحران سوریه می تواند معرف آخرین امید برای جلوگیری از فاجعه انسانی باشد. سازمان بین المللی اکسفام نیز زنگ خطر را بصدا درآورده و از تمام جامعه بین المللی خواست تا فوری برای جلوگیری از یک فاجعه، همکاری کنند، فاجعه ای که بر اساس تخمین های سازمان ملل می تواند 800 هزار آواره در پی داشته باشد.

گفتنی است که سایر رسانه های ایتالیایی نیز با مضامین مشابه اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه را در صدر اخبار خود قرار داده ، بدون اینکه نامی از تروریست ها در ادلیب برده شود و از آنها به عنوان شورشیان سوری نام برده اند.